AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

Spor Ürünlerinin Tercih Edilme Nedenleri ve Marka Seçimi

Yazarlar: Selçuk Bora ÇAVUŞOĞLU

Cilt 2 , Sayı 3 , 2011 , Sayfalar 1 - 12

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Pazarlama,Reklam,Spor Ekonomisi,Tüketici Davranışı,Televizyon

Özet: Günümüz spor ekonomisinde yaşanan gelişmeler; müşteri odaklı pazarlama anlayışının doğmasına ve marka kavramının gün geçtikçe önem kazanmasına neden olmaktadır. Spor pazarında modern pazarlama anlayışının özünde bulunan müşteri odaklı pazarlama anlayışı, spor pazarında yaşanan rekabetin daha da artmasına neden olmaktadır. Spor pazarında artan rekabet firmalar için; Pazar bölümlendirmesi yapmayı ve markalarına uygun hedef Pazar belirlemeyi zorunlu kılmaktadır. Belirlenen hedef pazarın ardından, markanın konumlandırılması ise firmalar açısından ayrı bir önem taşımaktadır. Çünkü yapılan konumlandırma ve marka stratejileri uygulamaları sonucunda marka değeri oluşmakta ve hedef kitlede bir marka sadakati oluşturulmaktadır. İstanbul’daki devlet üniversitelerinin mühendislik fakültelerinde öğrenim gören ve seçmeli beden eğitimi dersi alan 250 öğrenciye özgü bu araştırmanın amacı; Türkiye giyim sektöründe yer alan spor markaları hakkında müşteri odaklı marka değerini oluşturan kaynakların belirlenip ölçümlenmesidir. Devlet üniversitelerinin seçilmesininönemli nedeni, gelir dağılımın heterojen bir yapıda olmasıdır. Mühendislik fakültesinde öğrenim gören ve seçmeli beden eğitimi dersi alan öğrenciler üzerinde bu araştırmanın gerçekleştirilmesi ise konunun içerisinde yer alan değişkenlerin rahatlıkla ve doğru biçimde algılanabilmesidir. Araştırmanın sonucuna göre; reklamlarda ünlü kullanımı izlenim oranlarını arttırdığı görülmüştür. Ama reklamlarda ünlü kullanımı ile markaların tercih edilmesi arasında ilişki bulunmamış ve ünlü kullanımının, marka tercih oranının da etkili olmadığı görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2011, title={Spor Ürünlerinin Tercih Edilme Nedenleri ve Marka Seçimi}, volume={2}, number={1–12}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Selçuk Bora ÇAVUŞOĞLU}, year={2011} }
APA
KOPYALA
Selçuk Bora ÇAVUŞOĞLU. (2011). Spor Ürünlerinin Tercih Edilme Nedenleri ve Marka Seçimi (Vol. 2). Vol. 2. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Selçuk Bora ÇAVUŞOĞLU. Spor Ürünlerinin Tercih Edilme Nedenleri ve Marka Seçimi. no. 1–12, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2011.