AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Osman KÖROĞLU
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Anahtar Kelimeler: Yeni iletişim ortamları,Yayıncılık,Iletişim fakültesi,Müfredat,Ders programı.
Özet: Yakınsayan ve dönüşen yeni iletişim ortamları iletişim ve medya sahasındaki kullanıcı, eğitimci ve öğrencilerin günlük hayatlarını ve iş-okul gündemlerini değiştiriyor. Bu çalışmada yeni iletişim ortamları alanının yayıncılık açısından gelişimi ve güncel durumu ile bunun iletişim fakültelerindeki eğitimin güncellenmesine etkisi ele alınmaktadır. Yeni iletişim ortamları, yayıncılık sektöründe köklü değişikliklere ve şirketlerin eski iş modellerini terk edip yenilerini benimsemesine yol açmaktadır. Aynı durum yayıncılık eğitiminin verildiği iletişim fakültelerinde büyük çapta gözlenmemektedir. Bu çalışma için geniş çaplı literatür taraması dışında, Türkiye ve dünyada önde gelen iletişim fakültelerinin müfredatları da incelenmiştir. Değişen medya ve yayıncılık ortamına ilişkin bilgiler verildikten sonra, yayıncılık eğitiminde görülen değişime değinilip yapılabileceklerden bahsedilmiş ve müfredatı düzenlemekten sorumlu akademisyenler ile bundan etkilenecek öğrencilere yönelik öneriler sıralanmıştır.