AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

The Facebook as a Tool of Online Personal Advertisement: The Case of Turkey

Yazarlar: R.gulay OZTURK, Y.emre USLU

Cilt 3 , Sayı 6 , 2012 , Sayfalar 77 - 89

Konular:-

DOI:10.5824/1309‐1581.2012.1.005.x

Anahtar Kelimeler:Facebook,Çevrimiçi kişi reklamı,Kişi markası.

Özet: İletişim teknolojilerinde meydana gelen hızlı gelişmeler etkisini toplumsal ve bireysel ilişkiler temelinde de göstermektedir. Buna göre, birey toplumsallaşmasını gerçek hayattaki aile, okul, arkadaş yada grup çevresinde sağladığı gibi, gelişmiş teknolojinin sunduğu sosyal ağlar da onun bu evresini sanal bir dünyada gerçekleştirmesinde yardımcı olabilmektedir. Öyle ki, bu sanal dünya ona gerçek dünyadaki yüz yüze konuşmayı interaktif iletişim yapısı karşılıklı, görüntülü ya da sesli konuşma , arkadaş edinme, bir gruba ait olma gibi olanaklarıyla sağlamasına imkan vermektedir. Kişisel ilişkiler temelinde ise birey kendi kimliğini, isteklerini, beğenilerini, isyanlarını, tepkilerini de belki gerçek dünyada olmadığı kadar hızlı ve net bir biçimde gerçekleştirebilmektedir. Dolayısıyla bu, bireye özellikle sosyal ağ üzerinde görsel, yazınsal ve işitsel düzeyde kendi reklamını yapma imkanı vermektedir. Bu doğrultuda kendi bireysel reklamının oluşumunda birey diğer geleneksel mecralarda olmadığı kadar aktif hale gelmektedir. “The Facebook As a Tool of Online Personal Advertisement: The Case of Turkey” başlıklı makalede Facebook’un bireysel reklam aracı olarak da güçlü bir rolü olduğu içerik analizi yöntemi kullanılarak Facebook Türkiye kullanıcıları üzerinden açığa çıkarılması amaçlanmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={The Facebook as a Tool of Online Personal Advertisement: The Case of Turkey}, volume={3}, number={77–89}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={R.gulay OZTURK,Y.emre USLU}, year={2012} }
APA
KOPYALA
R.gulay OZTURK,Y.emre USLU. (2012). The Facebook as a Tool of Online Personal Advertisement: The Case of Turkey (Vol. 3). Vol. 3. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
R.gulay OZTURK,Y.emre USLU. The Facebook as a Tool of Online Personal Advertisement: The Case of Turkey. no. 77–89, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2012.