AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

Mersin’in Marka Kent Olma Sürecinde Liman ve Serbest Bölgeye İlişkin İnternet Pazarlaması Uygulamalarının Rolü

Yazarlar: Nihal PAŞALI TAŞOĞLU

Cilt 3 , Sayı 6 , 2012 , Sayfalar 67 - 76

Konular:-

DOI:10.5824/1309‐1581.2012.1.004.x

Anahtar Kelimeler:Mersin,Mersin Limanı,Mersin Serbest Bölgesi,Marka Şehir,İnternette Pazarlama

Özet: Markalar; artan rekabet, küreselleşme ve düşük maliyetli üretim nedeniyle giderek birbirine benzeyen ürün ve hizmetleri birbirinden ayırt etmeye ve onlara bir kimlik kazandırarak farklılık yaratmaya çalışırlar. Profesyonel yönetim kadrosu ve çalışma ekibi, kaliteli üretim ve başarılı bir görsel kimlik markalaşmanınönemli koşullarıdır. Marka kentler de, tıpkı marka ürün ve hizmetler gibi, onu diğerlerinden farklılaştıran ürünlere, coğrafi mekanlara, yaşam biçimine, tarihi ve kültürel mirasa sahiptir. Markalaşma sürecinde Mersin ekonomisi için hayati önem taşıyan ve yenilikçi müdahalelerle kısa bir süre içinde daha rekabetçi olma potansiyeline sahip olan tarımsal gıda, lojistik ve turizm sektörlerinin üzerinde önemle durulması gerekmektedir. Mersin, coğrafi konumu, limanı, serbest bölgesi, demiryolu ulaşımı, güçlü tır filosu, 69 km mesafedeki Adana Şakirpaşa havalimanı ve geniş çaplı hinterlandı ile lojistik faaliyetler için gerekli altyapıya sahiptir. Türkiye’nin ilk serbest bölgesi olan Mersin Serbest Bölgesi, Akdeniz’inönemli limanlarından biri olan Mersin Limanına bitişik olarak kurulmuş olup, kendi rıhtımları olan tek serbest bölgedir. Serbest bölge ile ev sahibi ülke arasındaki ürün ve hizmet ticareti, başta işgücü transferi, teknoloji transferi, dolaysız yatırımlar ve portföy yatırımları olmak üzere birçok açıdan ülke ekonomisini etkilemektedir. Yabancı yatırımcıyı bölgeye çekmek ve bölgenin potansiyelini tam anlamıyla kullanabilmek için, bürokratik işlemlerin basitleştirilmesi, vergi ayrıcalıkları ve sübvansiyonların sağlanması gibi koşulların oluşturulması yanında Mersin’in, tıpkı Amsterdam, Barcelona ve Rotterdam gibi limanlarıyla tanınan ve marka olan bir marka kent haline getirilmesi gerekmektedir. Mersin’in markalaşması sürecinde önemli bir faktör olan lojistik potansiyelinin ön plana çıkarılması için iletişim kurulması gereken hedef kitleler ile lobicilik faaliyetlerinden marka konumlandırmaya değin uygulanabilecek iletişim stratejileri çalışmanın içeriğini oluşturmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Mersin’in Marka Kent Olma Sürecinde Liman ve Serbest Bölgeye İlişkin İnternet Pazarlaması Uygulamalarının Rolü}, volume={3}, number={67–76}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Nihal PAŞALI TAŞOĞLU}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Nihal PAŞALI TAŞOĞLU. (2012). Mersin’in Marka Kent Olma Sürecinde Liman ve Serbest Bölgeye İlişkin İnternet Pazarlaması Uygulamalarının Rolü (Vol. 3). Vol. 3. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nihal PAŞALI TAŞOĞLU. Mersin’in Marka Kent Olma Sürecinde Liman ve Serbest Bölgeye İlişkin İnternet Pazarlaması Uygulamalarının Rolü. no. 67–76, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2012.