AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

Harmanlanmış Öğrenme Yönteminde Benzetim Uygulamalarının Öğrenmeye Etkisi

Yazarlar: Yusuf BUDAK, Esra ÇOBAN BUDAK

Cilt 3 , Sayı 6 , 2012 , Sayfalar 47 - 65

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Harmanlanmış Öğrenme,Bilgisayar Destekli Eğitim,Benzetim Uygulamaları,Senkron-asenkron öğrenme,Web Tabanlı Öğretim

Özet: Özellikle eğitim müfredatında teorik içeriğin yanında uygulamaya dayalı tekniklerin de uygulandığı derslerde, uygulama alanlarının oluşturulması, yönetilmesi, sürdürülebilirliği ve aynı zamanda nispeten mevcut bakımından yüksek rakamlara sahip sınıflarda fiziki altyapı gereklilikleri, eğitim-öğretim faaliyetlerini kısıtlayan unsurlardır. Bu bağlamda içeriğin etkili bir şekilde pekiştirilmesi için hazırlanan ortamların hem fiziki altyapı gereklerinin azaltılması, hem de uygulamaların yapılma aşamasında öğrenci ve eğitmen açısından zaman kısıtının ortadan kaldırılması amacıyla harmanlanmış öğrenme yönteminde benzetim uygulama çalışmalarının kullanılabilirliği söz konusudur. Bu çalışmada, Temel Bilgi Teknolojileri dersinin içeriğini oluşturan konuların uygulamalı modellerinin hazırlanarak bir uzaktan öğretim yöntemiyle eşzamanlı senkron ve eşzamanlı olmayan asenkron uygulamaların yürütülmesi; ölçme-değerlendirme aracı olmaktan öte, tekrar ve alıştırma öğretim yazılımı olarak değerlendirilmiştir ve bu uygulamalardan elde edilen veriler, uygulamaların başarım düzeyini ifade etmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Harmanlanmış Öğrenme Yönteminde Benzetim Uygulamalarının Öğrenmeye Etkisi}, volume={3}, number={47–65}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Yusuf BUDAK,Esra ÇOBAN BUDAK}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Yusuf BUDAK,Esra ÇOBAN BUDAK. (2012). Harmanlanmış Öğrenme Yönteminde Benzetim Uygulamalarının Öğrenmeye Etkisi (Vol. 3). Vol. 3. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yusuf BUDAK,Esra ÇOBAN BUDAK. Harmanlanmış Öğrenme Yönteminde Benzetim Uygulamalarının Öğrenmeye Etkisi. no. 47–65, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2012.