AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

Etkileşimli Hikayeciliğin Temelleri

Yazarlar: Barbaros BOSTAN, Tim MARSH

Cilt 3 , Sayı 8 , 2012 , Sayfalar 19 - 42

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Etkileşimli hikayecilik,Oyun deneyimi,Rol yapma oyunları

Özet: Etkileşimli hikayecilik sistemleri sadece teknolojinin niteliklerine veya yapay zeka teknikleri, planlama kuralları, hikaye temsili gibi iletişim ortamının karakteristik özelliklerine odaklanmamalıdır. İletilen mesajların önceki mesaj alışverişleriyle ilişkisi, oyuncu tarafından manipüle edilen nitelik sayısı veya oyuncunun mesajlar üzerindeki kontrolü gibi bilgisayar ortamlı iletişim süreçleri de teknik bileşenler kadar önemlidir. Bir bilgisayar oyununda kullanıcı memnuniyetini arttırmanın yolu oyun deneyimini ve ilgili bilgisayar ortamlı iletişim sürecini kişiselleştirmekten geçmektedir. Bu amaca ulaşmak ve 'neyin' 'nasıl' kişiselleştirilmesi gerektiğini göstermek için, bu makale öncelikle etkileşim kavramının sorunlarını tartışmakta, ardından aynı bağlamda etkileşimli hikayecilik sistemlerini incelemektedir. Masaüstü rol yapma oyunlarından yola çıkarak 'neyin' kişiselleştirilmesi gerektiğini inceledikten sonra bir motivasyon taslağı ortaya atarak kişiselleştirmenin 'nasıl' yapılması gerektiğini ifade etmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Etkileşimli Hikayeciliğin Temelleri}, volume={3}, number={19–42}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Barbaros BOSTAN,Tim MARSH}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Barbaros BOSTAN,Tim MARSH. (2012). Etkileşimli Hikayeciliğin Temelleri (Vol. 3). Vol. 3. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Barbaros BOSTAN,Tim MARSH. Etkileşimli Hikayeciliğin Temelleri. no. 19–42, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2012.