AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

PR 2.0 and interaction of Turkish Brands in Terms of Brand Awareness

Yazarlar: Ece BABAN

Cilt 3 , Sayı 9 , 2012 , Sayfalar 63 - 76

Konular:-

DOI:10.5824/1309‐1581.2012.4.005.x

Anahtar Kelimeler:Marka,Halkla ilişkiler 2.0,Sosyal Medya,Web 2.0.

Özet: Günümüzde pazar koşullarında firmalar, hedef kitlelerine ulaşabilmek, sahip oldukları markaları yoğun rekabet koşulları altında ön plana çıkartabilmek, tüketici ile doğrudan buluşturabilmek amacıyla çoklu medya kullanımlarına yönelmektedirler. Firmaların tüketicileri çepeçevre sarmaya çabaladıkları bu süreçte, farklılık yaratmak, benzersiz ya da alternatif yaklaşımlarla marka ve tüketiciyi birbirine yakınlaştırma temeline dayanan stratejiler geliştirilmektedir. Günümüzde internet fenomeni bu anlamdaönemli etkenlerden birisidir. Artık insanlar yaşamlarının büyük bir kısmını bilgisayar başında ve internet ağlarında geçirmektedir. 1990'lı yıllarda internet ve cep telefonlarının yaygınlaşması ile halkla ilişkiler faaliyetleri de elektronik ve dijital ortama taşınmış ve kitle ile iletişim e-mail, kısa mesaj SMS ve fax gibi araçlar ile tek yönlü olarak yapılmaya başlanmıştır Jalali, 2009 . 2000’li yıllarda, web'in gelişmesi, web kavramına 2.0 ekinin eklenmesine sebep olmuş; web sayfaları sadece okunabilir sayfalar şeklinden çıkmış, web sayfalarını okuyan kişiler, o sayfalarda yazma imkanı bile bulmuşlardır. Bugünkü rekabet ortamında ise teknolojinin ilerlemesini takip eden ve bu gelişmeler ile ilerleyen firmalar ve şirketleri web'i bu gelişmelerin ve sosyal medyanın oluşturduğu olanaklardan etkilenerek, onları kendi ürün ve hizmetlerini daha iyi tanıtmak ve müşteri memnuniyetini artırmak için kullanmaktadır. Sosyal medya ortamında, Web2.0 ve teknolojik ilerlemelerden yararlanarak yapılan halkla ilişkiler faaliyetlerine halkla ilişkiler 2.0 adı verilmektedir Jalali, 2009 .Çalışma kapsamında halkla ilişkiler 2.0 çalışmalarının marka bilinirliğine katkısı sosyal medya üzerinden özellikle geleneksel halkla ilişkiler ile karşılaştırılarak ele alınacaktır. Marka olarak Türkiye’de sosyal medyayıaktif kullanan farklı sektörlerden markalar ele alınarak halkla ilişkiler ve marka bilinirliği açısından incelenecektir. Markalar Mavi Jeans, Anadolu Efes Pilsen, Garanti Bankası ve ETİ olarak dört farklı sektörden belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={PR 2.0 and interaction of Turkish Brands in Terms of Brand Awareness}, volume={3}, number={63–76}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Ece BABAN}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Ece BABAN. (2012). PR 2.0 and interaction of Turkish Brands in Terms of Brand Awareness (Vol. 3). Vol. 3. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ece BABAN. PR 2.0 and Interaction of Turkish Brands in Terms of Brand Awareness. no. 63–76, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2012.