AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Okur-Yazarlığını Etkileyen Faktörlerin Veri Madenciliği ile Analizi

Yazarlar: Esra ÇOBAN BUDAK

Cilt 4 , Sayı 10 , 2013 , Sayfalar 57 - 70

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Bilgisayar Okuryazarlığı,Veri Madenciliği Süreci,Çevrimiçi Sınav,Min-Max Normalleştirme,Z-Score Normalleştirme

Özet: Eğitim-Öğretim sürecinde bilgisayar ve bağlı teknolojilerin kullanımı hızla artmaktadır. Bireyin bu süreçte bilgisayarı etkin bir araç olarak kullanabilmesi ve bilgisayar destekli sistemlere kolaylıkla uyum sağlayabilmesi, bilgisayar okuryazarlık düzeyiyle doğrudan ilişkilidir. Bu çalışmada bilgisayar okuryazarlığını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla bir anket düzenlenmiş ve elde edilen sonuçlar, veri madenciliği sürecinden de yararlanılarak, bir elektronik Tablolama programı yardımıyla analiz edilmiştir. Çalışmada, Kocaeli Üniversitesi’nde 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı TBTK dersini alan öğrenciler arasından rastgele erişim yöntemiyle seçilen örneklem kitleye anket soruları uygulanmıştır. Elde edilen sonuçların bazıları konu öncesi ve sonrası testleriyle kontrol edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Okur-Yazarlığını Etkileyen Faktörlerin Veri Madenciliği ile Analizi}, volume={4}, number={57–70}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Esra ÇOBAN BUDAK}, year={2013} }
APA
KOPYALA
Esra ÇOBAN BUDAK. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Okur-Yazarlığını Etkileyen Faktörlerin Veri Madenciliği ile Analizi (Vol. 4). Vol. 4. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Esra ÇOBAN BUDAK. Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Okur-Yazarlığını Etkileyen Faktörlerin Veri Madenciliği Ile Analizi. no. 57–70, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2013.