AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları, Amaçları ve Oyun Tercihlerinin İncelenmesi: Maltepe Üniversitesi Örneği

Yazarlar: Aylin TUTGUN ÜNAL, Faruk İNAN, Mehmet Tuğrul KAYA, Murat FIRAT, Zuhal GÜZELBABA, Aylin BAHADIR

Cilt 4 , Sayı 12 , 2013 , Sayfalar 29 - 52

Konular:-

DOI:10.5824/1309‐1581.2013.3.003.x

Anahtar Kelimeler:Bilgisayar oyunu,Öğretmadayları,Maltepe Üniversitesi

Özet: Günümüzde teknolojik cihazların giderek mobil hale gelmesiyle pek çok uygulama platform değiştirir hale gelmiştir. Bu uygulamaların önemli bir tanesi de değişik amaçlara hizmet eden bilgisayar oyunlarıdır. Bilgisayar oyunları, eğlence ya da stres atma aracı olarak betimlendiği gibi, aynı zamanda gerek “eğitsel oyunlar” olarak, gerekse “zekâ/bulmaca” vs. türünden oyunlar olarak hem eğitime hem de kişisel gelişime de hizmet etmektedir. Bu açıdan baktığımızda, bilgisayar oyunları eğitim-öğretim sürecinde eğitimci ve öğrencilere fayda sağlayan uygulamalar olarak ta düşünülebilir. Bu araştırmada, geleceğin öğretmenleri olarak düşünülen öğretmen adayı üniversite öğrencilerinin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları, amaçları ve oyun tercihlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, İstanbul’da yer alan Maltepe Üniversitesi’ndeki 180 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Veri toplamada, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Dijital Oyun Oynama Alışkanlıklarını Belirleme Anketi” kullanılmıştır. Ankette, öğretmen adaylarının demografik özelliklerine, oyun oynama alışkanlıklarına, oyun tercihlerine ve oyun oynama amaçlarına yönelik sorular yer almakta olup, uygulama sonucunda birtakım bulgulara ulaşılmıştır. Bazı bulgular şu şekildedir: a Öğretmen adaylarının %77,8’i oyun oynamaktadır; b Daha çok evde ve bilgisayar üzerinden oyun oynamaktadırlar; c Oyun türlerindençok “bulmaca/zekâ” oyunlarını oynamaktadırlar; d Facebook’taçok tercih ettikleri oyunlar “okey” ve “kart oyunlarıdır”; e Erkeklerin günlük bilgisayar oyunu oynama süresi kadınlardan daha fazladır ve daha çok cihaz türü kullanarak çok oyunculu oyunları tercih etmektedirler; f Erkek ve kadın öğrencilerin oynadıkları oyun türleri farklılaşmaktadır; g Bilgisayar oyunlarınıçok eğlence/zevk amaçlı oynasalar da, eğitim amaçlı oynayanların oranı %55,6’dır. Araştırma sonunda, araştırma sonuçlarından yola çıkılarak, bilgisayar oyunlarının eğitimdeki önemine yönelik birtakım vurgulamalara ve önerilere yer verilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları, Amaçları ve Oyun Tercihlerinin İncelenmesi: Maltepe Üniversitesi Örneği}, volume={4}, number={29–52}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Aylin TUTGUN ÜNAL,Faruk İNAN,Mehmet Tuğrul KAYA,Murat FIRAT,Zuhal GÜZELBABA,Aylin BAHADIR}, year={2013} }
APA
KOPYALA
Aylin TUTGUN ÜNAL,Faruk İNAN,Mehmet Tuğrul KAYA,Murat FIRAT,Zuhal GÜZELBABA,Aylin BAHADIR. (2013). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları, Amaçları ve Oyun Tercihlerinin İncelenmesi: Maltepe Üniversitesi Örneği (Vol. 4). Vol. 4. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Aylin TUTGUN ÜNAL,Faruk İNAN,Mehmet Tuğrul KAYA,Murat FIRAT,Zuhal GÜZELBABA,Aylin BAHADIR. Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları, Amaçları ve Oyun Tercihlerinin İncelenmesi: Maltepe Üniversitesi Örneği. no. 29–52, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2013.