AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

EĞİTSEL SOSYAL YAZILIMLARIN KABUL VE KULLANIMINA YÖNELİK BİR MODEL

Yazarlar: Adem AKBIYIK, Erman COŞKUN

Cilt 4 , Sayı 13 , 2013 , Sayfalar 39 - 62

Konular:-

DOI:10.5824/1309‐1581.2013.4.003.x

Anahtar Kelimeler:Eğitsel Sosyal Yazılım,Teknoloji Kabul Modeli,Yapısal Eşitlik Modellemesi,Çevrimiçi Eğitim

Özet: İletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve günlük yaşama yansımaları interneti insanoğlununönemli ihtiyaçlarından biri haline getirmiştir. İnternet teknolojilerinin günümüzdekiyaygın kullanımlarından biri sosyal yazılım araçları aracılığı ile gerçekleştirilmektedir. Sosyal yazılımların özellikle genç nesiller arasındaki popülaritesi, son yıllarda bu teknolojilerin eğitsel amaçlı kullanılabilirliğinin sorgulanmasına neden olmaktadır. Bu çalışma, uzaktan eğitim öğrencilerinin beklenti ve endişelerinden hareketle geliştirilen karma bir teknoloji kabul modelinin testi ile bu soruya cevap aramaktadır. Akbıyık ve Coskun 2012 , uzaktan eğitim öğrencilerinin sosyal yazılımları kullanma niyetlerini incelemek için bu teknolojiler ile ilgili endişe ve beklentileri literatürdeki mevcut teknoloji kabul modelleri ile entegre edilerek bir model önerisinde bulunmuş; ölçüm modelinin geçerlilik ve güvenilirliğini test etmek adına açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri uygulamıştır. Bu çalışmada ise önerilen modelin yapısal geçerliliğinin testi yapısal eşitlik modellemesi tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Yapısal eşitlik modellemesi testleri neticesinde; önerilen model kullanma niyetinin %48’ini açıklamaktadır R2=,48 ki bu durum; sosyal yazılımlar hakkındaki beklentilerin etkileşim ve teknoloji katkısı ve endişelerin algılanan öğrenci bariyeri, algılanan öğretmen bariyeri ve yoğun teknoloji algılanan fayda ve algılanan kullanım kolaylığı aracılığı ile uzaktan eğitim öğrencilerinin kullanma niyetleri üzerinde güçlü ve istatistiksel olarak anlamlı etkisi olduğunu belirtmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={EĞİTSEL SOSYAL YAZILIMLARIN KABUL VE KULLANIMINA YÖNELİK BİR MODEL}, volume={4}, number={39–62}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Adem AKBIYIK,Erman COŞKUN}, year={2013} }
APA
KOPYALA
Adem AKBIYIK,Erman COŞKUN. (2013). EĞİTSEL SOSYAL YAZILIMLARIN KABUL VE KULLANIMINA YÖNELİK BİR MODEL (Vol. 4). Vol. 4. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Adem AKBIYIK,Erman COŞKUN. EĞİTSEL SOSYAL YAZILIMLARIN KABUL VE KULLANIMINA YÖNELİK BİR MODEL. no. 39–62, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2013.