AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

SANAL GERÇEKLİK ORTAMLARI ve UYGULAMALAR: SPOR ve SANAL ORTAM GÖSTERGELERİ

Yazarlar: Volkan EKİN

Cilt 4 , Sayı 13 , 2013 , Sayfalar 7 - 21

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Sanal gerçeklik,Simülasyon,Yeni medya teknolojileri,Gösterge,Spor.

Özet: Günümüzde gerçeklik imgesi ile sanallık imgesi sık tartışılan kavramlar olmuştur. Gerçeğin yansıması ya da “gerçekmiş” gibi yapılarak çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmesi çoğu alanda gözlemlenmektedir. Gerçeğin göstergeleri ile “gerçekmiş” gibi aktarılan “şeylerin” göstergeleri farklı mıdır? Bu göstergelerin algılanmaları ve “gerçekmiş” gibi aktarılan dünyaların gerçek dünya göstergeleri ile bütünleşmesi ise gözlenen bir olgudur. Bu bağlamda, yeni medya teknolojileri ile yaratılan sanal ortamlarda yaşanan deneyimler, oluşturulan sanal dünyalar gerçek-gerçek olmayan karşıtlığını gözler önüne serse de, bu tür sanal dünyalar kimi alanlardaki uygulamalarla yaşamı da kolaylaştırmaktadır. Çalışmada örneğin; “robot göz” ya da simülasyon uygulamaları aracılığıyla teknolojik gelişmelerle yaratılan ve gerçek-sanal sınırını çizen, kimi zaman da sınırı aşan ortamlar, “spor etkinlikleri” bağlamında ele alınacaktır. Sporcuların performansları ve teknik özellikleri ile ilgili göstergeler, sanal ortama nasıl aktarıldığı; bu göstergeler anlamlandırıldıktan sonra, “gerçekte” nasıl bir iyileştirme ortamı yaratıldığı sorusunun yanıtı sorgulanmaya çalışılacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={SANAL GERÇEKLİK ORTAMLARI ve UYGULAMALAR: SPOR ve SANAL ORTAM GÖSTERGELERİ}, volume={4}, number={7–21}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Volkan EKİN}, year={2013} }
APA
KOPYALA
Volkan EKİN. (2013). SANAL GERÇEKLİK ORTAMLARI ve UYGULAMALAR: SPOR ve SANAL ORTAM GÖSTERGELERİ (Vol. 4). Vol. 4. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Volkan EKİN. SANAL GERÇEKLİK ORTAMLARI ve UYGULAMALAR: SPOR ve SANAL ORTAM GÖSTERGELERİ. no. 7–21, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2013.