AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Yeliz KUŞAY
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Sosyal medya,Tekstil sektörü,Iletişim uygulamaları
Özet: Sosyal medyaya yönelik ilginin bireysel düzeyde artmasıyla birlikte, kurumlar da bu platformları tanıtım açısından etkin birer mecra olarak görmeye başlamıştır. Bu durum, başka bir deyişle; kurum ya da kuruluşların hedef kitleleri ile iletişime geçerken farklı iletişim uygulamaları geliştirmesini sağlamıştır. Bu makalede yeni iletişim aracı olarak sosyal medya ele alınarak sosyal medyanın kurumlara sunduğu yeni iletişim stratejileri, farklı uygulama, örnekleri ile desteklenmektedir. Ayrıca makalede sosyal medyada pazarlama iletişimi karmasının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının da hedef kitlelerle iletişim ve etkileşiminde ne gibi çalışmalarla yürütüldüğü incelenmektedir. Makalenin araştırma kısmında, sosyal medya kullanıcılarının tutum ve davranışları kullanımlar ve doyumlar kuramı çerçevesinde değerlendirilmektedir. Kullanıcıların kanaatlerinin değişimine hitap etmede, ilgi uyandırma, ihtiyaç yaratma ve kullanıcı ile içselleştirme örneklerine değinilmektedir. Araştırmanın sınırlılıkları kapsamında iletişim uygulamalarının özellikle spor giyim sektöründeki kurumlarda nasıl yansıdığı ayrıntıları ile irdelenmektedir.. Yapılan literatür taramasında örnek uygulamalar olarak spor giyim sektöründe başı çeken Nike, Adidas, Puma’nın uygulamaları analiz edilmektedir.