AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Murat ÇEMBERCİ, Melike Kıvanç SUDAK, Saim AŞÇI, Mustafa Emre CİVELEK, Sabri ÖZ
Konular:-
DOI:10.5824/1309-‐1581.2014.2.004.x
Anahtar Kelimeler:Dijital Kuşak,Y Nesli,İş Görme Anlayışı
Özet: Dijital Kuşak olarak bilinen Y neslinin son yıllarda örgütlerdeki etkinliği giderek artmaktadır. Birçok sektörde faaliyet gösteren farklı ölçeklerdeki örgütlerde yönetsel pozisyonlarda görev almaya başlamışlardır. Bu durum, örgüt içindeki Y neslinin diğerlerinden iş görme anlayışı açısından farklı olduklarına dair bir algıya sebep olmuştur. Bu araştırmada, öncelikle Y neslinin örgüt ortamında diğer çalışanlardan farklılaştığı boyutların belirlenmesi ve bu boyutların hangi yönde farklılaştıklarının analizi amaçlanmıştır. Yapılan analiz sonucunda, Y neslinin çoklu görev, sosyal medya kullanımı, takım çalışmasına yatkınlık, eğlenerek çalışma ve çalışan bağlılığı boyutlarında diğerlerinden farklı oldukları bilimsel olarak ispatlanmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.