AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

WEB 2.0 UYGULAMALARININ EĞİTİM SÜREÇLERİNE ETKİSİ: ÇANAKKALE SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKUL ÖRNEĞİ

Yazarlar: Dilek KEKEÇ MORKOÇ, Cumhur ERDÖNMEZ

Cilt 5 , Sayı 15 , 2014 , Sayfalar 25 - 48

Konular:-

DOI:10.5824/1309-­‐1581.2014.2.002.x

Anahtar Kelimeler:Web 2.0,Sosyal Ağ,Eğitim,Meslek Yüksekokulları

Özet: Öğretim alanında kullanılan metodolojilerin çağımızın vazgeçilmez bir tutkusu haline gelen teknolojinin hızına paralel gelişimi ile birlikte tek yönlü iletişim süreci olan Web 1.0 yerine, içeriğin değiştirilebildiği, geliştirilebildiği Web 2.0 kullanılmaya başlanmıştır. Günümüzde birçok sosyal ağ sitesi ortaya çıkmış ve bu sosyal ağların kullanımı özellikle genç kullanıcılar arasında hızla artış göstermeye başlamıştır. Web 2.0 uygulamaları her türlü bilgiyi ve öğretim içeriğini kolay ve hızlı ulaşılabilir bir platforma taşıyabilmektedir. Yapılan çalışma ile Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu 2013–2014 eğitim-öğretim yılı bahar II. yarıyılında, Çanakkale Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulunda tüm programlarda 1. ve 2. sınıf okumakta olan 1140 öğrenci alınmıştır. Bu ana kütleden ulaşılabilen 651 kişilik bir örneklem % 57 oluşturulmuş ve araştırmaya katılımları sağlanmıştır. Çalışmada Beril Akıncı Vural ve Mikail Bat'ın “Sosyal Medya Kullanım Bilgileri Detaylandırılarak Hangi Sosyal Ağları Kullandıkları” ve Kullanım alışkanlıklarını” saptanmaya yönelik anket çalışmaları ile Onyebuchi tarafından 2009 yılında gerçekleştirilen “Sosyal Medyanın Öğrenim ve Öğretim Süreçlerine Etkisini Belirleme” amaçlı hazırlanan anket referans alınmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerinin bilgi iletişim teknolojilerinden internet ve sosyal medya kullanım alışkanlıklarını, sosyal medya bilgi düzeylerinin saptanmasına ve üniversite düzeyindeki eğitim süreçlerinde sosyal medyanın kullanımının etkililiği ve faydalanabilirliğinin tespiti amaçlanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2014, title={WEB 2.0 UYGULAMALARININ EĞİTİM SÜREÇLERİNE ETKİSİ: ÇANAKKALE SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKUL ÖRNEĞİ}, volume={5}, number={25–48}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Dilek KEKEÇ MORKOÇ,Cumhur ERDÖNMEZ}, year={2014} }
APA
KOPYALA
Dilek KEKEÇ MORKOÇ,Cumhur ERDÖNMEZ. (2014). WEB 2.0 UYGULAMALARININ EĞİTİM SÜREÇLERİNE ETKİSİ: ÇANAKKALE SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKUL ÖRNEĞİ (Vol. 5). Vol. 5. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Dilek KEKEÇ MORKOÇ,Cumhur ERDÖNMEZ. WEB 2.0 UYGULAMALARININ EĞİTİM SÜREÇLERİNE ETKİSİ: ÇANAKKALE SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKUL ÖRNEĞİ. no. 25–48, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2014.