AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: M. Yaman ÖZTEK, Özgür ÇENGEL
Konular:-
DOI:10.5824/1309-‐1581.2014.2.001.x
Anahtar Kelimeler:İnşaat sektörü,Rekabet,E-pazarlama/yönetim,İnşaat pazarları
Özet: Türk işletme çevrelerinde, inşaat sektörü genel ekonomik büyüme ve sürdürülebilirlik açısından önemli bir rol oynamaktadır. Fakat, sektörün karlılığını güçlendirmek açısından etkin pazarlama stratejileri uygulanmamıştır. Bu kısmen geçmişte talebin arz seviyelerinden fazla olduğundan kaynaklanmıştır. Bugünlerde tam tersine, günümüzde yoğun rekabet yeni inşaat projelerinin tanıtılmasını zorunlu kılmaktadır. Bu yüzden, geçmişte olanın aksine, arz seviyeleri talep seviyelerine kıyasla artmaktadır. Sonuç olarak, inşaat firmalarının bu sektörde ayakta kalabilmeleri için özgün pazarlama stratejileri geliştirilmelidir. Bu makale 152 örneklem ile Türk ekonomisi ve inşaat sektörü açısından ekonomik büyümeyi araştırmaktadır. Bunun yanı sıra, inşaat türleri, inşaat firmalarınınbüyük pazarları, pazarlama/yönetim stratejileri ve sektörün problemleri, son zamanlarda gündeme getirilen e-pazarlama/yönetim odaklı olarak araştırılmış ve tartışılmıştır.