AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Özgür ÇENGEL, M. Yaman ÖZTEK
Konular:-
DOI:10.5824/1309-‐1581.2014.4.005.x
Anahtar Kelimeler:Gayrimenkul Sektörü,Rekabetçi Pazarlama,Araştırma Modeli
Özet: Genel ekonomik araştırmalar çerçevesinde belirlenen ekonomik göstergeler kapsamında Türkiye’nin gelişen bir ekonomisi bulunmaktadır. Bölgede geniş olarak gelişen birçok sektör arasında, gayrimenkul ticareti ülkedeki ekonomik gelişme ve refah açısından önemli bir oran tutmaktadır. Bölgedeki birçok işadamı tarafından söz konusu fırsatların fark edilmesine ragmen, birçok araştırma projesinde değinildiği üzere pazarlama çabaları eksiktir. Söz konusu pazar birçok uluslararası şirketin önceden girdiği çok rekabetçi bir pazar olduğundan, pazarda etkin rekabet edebilmek için saygın pazarlama stratejilerinin uygulanması gerekmektedir. Bu makale, bu açıdan, Türk gayrimenkul sektöründe uygulamada olan rekabetçi pazarlama stratejilerini açıklamaktadır ve sonuç olarak sahada yapılan araştırmadan gelen sonuçlara göre bir özgün araştırma modeli önermektedir. Araştırmadan geliştirilecek birçok stratejinin yanı sıra ana odak noktası e- uygulamalar ve yaklaşımlar olmuştur.