AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Can ERDEM, Aşkın DEMİRAĞ
Konular:-
DOI:10.5824/1309-‐1581.2015.1.003.x
Anahtar Kelimeler:Günlük fırsat siteleri,Grup satına alma,Çevrimiçi alışveriş,E-pazarlama.
Özet: Günlük fırsat siteleri, çok sayıda tüketicinin eşzamanlı ürün/hizmet alımlarında yüksek adetten kaynaklanan fiyat indirimi sağlaması prensibine dayalı “grup satın alma” kavramının uygulandığıyeni iş modelidir. 2008 yılında ABD’de başlayıp dört yılda tüm dünyada yüzlerce kopyası oluşan günlük indirim sitelerinin başarısı ilgili tüm tarafların kısa sürede sistemin faydalarını gördüğü gerçeğinde gizli. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de hizmet veren çevrimiçi günlük indirim sitelerini incelemek ve özellikle bazı değişkenlerin bu sitelerde alışveriş yapan tüketicilerin satın alma niyetlerine etkisini araştırmaktır. 2014 yılında İstanbul’da 400 adet tüketicinin günlük indirim sitelerinde çevrimiçi alışveriş ile ilgili ile güdüleri, davranışları ve grup satın alma sistemi ile ilgili algıları araştırıldı. Araştırmanın sonuçları günlük fırsat sitelerini ziyaret ve etme ve bu sitelerde alışveriş yapma sıklığının tüketicilerin kendilerini akıllı müşteri olarak algılama, bu sitelere güvenme ve sadık kalma süreçlerinde anlamlı etkileri olduğu gösterdi.