AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

DİJİTAL OYUNLAR: TASARIM GEREKSİNİMLERİ VE OYUNCU PSİKOLOJİSİ

Yazarlar: Barbaros BOSTAN, Özhan TINGÖY

Cilt 6 , Sayı 19 , 2015 , Sayfalar 7 - 21

Konular:-

DOI:10.5824/1309-­‐1581.2015.2.001.x

Anahtar Kelimeler:Bilgisayar oyunları,Oyuncu psikolojisi,Oyun tasarımı

Özet: Bilgisayar oyunu tasarımı sadece algoritmalardan, betik dillerinden ve mantık yapılarından ibaret değildir. Bilgisayar oyunları etkileşimli ortamlardır ve oyuncular birer insandır, bu yüzden oyuncu etkileşiminin sosyal bir olgu olduğu hiçbir zaman unutulmamalı ve alternatif bir gerçekliğe adım atmanın altında yatan psikolojik bileşenler göz ardı edilmemelidir. Sanal dünyanın gerçekçiliği, oynanabilirliği, inandırıcılığı, oyuncuya verdiği memnuniyet ve haz önemli tasarım kriterleridir. Oyuncunun kendisini iletişim kanalından iletilen dünyada hissetmesi ve iletilen dünyada bulunduğuna inanması, sanal dünyadaki olaylar örgüsü üzerinde kontrol sahibi olduğunu ve özgür seçimleriyle sanal dünyayı etkileyebildiğini düşünmesi çok önemlidir. Tasarım sürecinde bilgisayar oyunlarına oyuncunun gözünden bakmak, tasarımcının istediği oyunu değil de oyuncuların oynamak isteyeceği oyunları geliştirmek için başarının temel anahtarıdır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={DİJİTAL OYUNLAR: TASARIM GEREKSİNİMLERİ VE OYUNCU PSİKOLOJİSİ}, volume={6}, number={7–21}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Barbaros BOSTAN,Özhan TINGÖY}, year={2015} }
APA
KOPYALA
Barbaros BOSTAN,Özhan TINGÖY. (2015). DİJİTAL OYUNLAR: TASARIM GEREKSİNİMLERİ VE OYUNCU PSİKOLOJİSİ (Vol. 6). Vol. 6. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Barbaros BOSTAN,Özhan TINGÖY. DİJİTAL OYUNLAR: TASARIM GEREKSİNİMLERİ VE OYUNCU PSİKOLOJİSİ. no. 7–21, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2015.