AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

2014 Cumhurbaşkanlığı Seçiminde Adayların Twitter’daki Söylemlerinin Değerler Açısından Analizi

Yazarlar: İhsan KARLI

Cilt 6 , Sayı 20 , 2015 , Sayfalar 7 - 26

Konular:-

DOI:10.5824/1309‐1581.2015.3.001.x

Anahtar Kelimeler:Siyasal iletişim,Seçim kampanyaları,Cumhurbaşkanlığı seçimi,Imaj,Imaj tasarımı.

Özet: Siyasal iletişim süreci teknolojiyle birlikte yön değiştirmiş, Siyasi aktörler kampanyalarında günlük duygu, düşünce ve faaliyetlerini aktarmalarının yanı sıra seçim kampanyalarının içerik ve boyutları yeni şartlara göre değişmiştir. Siyasi aktörlerin yanı sıra özellikle liderler, geleneksel medyanın yanı sıra sosyal medyada kullanılan iletişim yöntemleriyle birlikte kendilerinin “marka kişilik” olarak sunulması konusunda profesyonel çalışanlardan ve imaj tasarımcılarından yararlanmaktadırlar. Bunun nedeni Türkiye’de liderlerin siyasetteönemli figür olmaları gerçeğidir. Türk siyasal yaşamında milletvekili seçimlerinin yanı sıra 10 Ağustos 2014 yılında Türkiye’de ilk defa halkoylamasıyla yapılan Cumhurbaşkanlığı seçiminde de adaylar sosyal medyayı yoğun olarak kullanmışlardır. Cumhurbaşkanı adayları Recep Tayyip Erdoğan, Ekmeleddin İhsanoğlu ve Selahattin Demirtaş özellikle Twitter aracılığıyla seçime yönelik iletilerinde bir takım değerleri kullanarak kişisel imaj tasarlamaya çalışmış, seçmenlerine güvenilir, dürüst, demokrat, barışçıl v.s. bir cumhurbaşkanı olacakları yönünde iletiler sunmuşlardır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={2014 Cumhurbaşkanlığı Seçiminde Adayların Twitter’daki Söylemlerinin Değerler Açısından Analizi}, volume={6}, number={7–26}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={İhsan KARLI}, year={2015} }
APA
KOPYALA
İhsan KARLI. (2015). 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçiminde Adayların Twitter’daki Söylemlerinin Değerler Açısından Analizi (Vol. 6). Vol. 6. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
İhsan KARLI. 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçiminde Adayların Twitter’daki Söylemlerinin Değerler Açısından Analizi. no. 7–26, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2015.