AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Orhan AKOVA, Merve ÖZ, Mehmet KESKİN
Konular:-
DOI:10.5824/1309‐1581.2016.2.008.x
Anahtar Kelimeler:Rekreasyon,Rekreasyon Faaliyetleri,Konaklama İşletmeleri,Web
Özet: Bir rekreasyon işletmesi olarak değerlendirebileceğimiz turizm işletmeleri, çekiciliklerini arttırmak, daha fazla müşteri çekmek ve gelirleriniüst düzeye çıkarabilmek için bünyelerinde çeşitli rekreasyonel faaliyetler gerçekleştirmektedir. Rekreasyonel faaliyetler, konaklama işletmeleri için önemli bir çekicilik unsuru ve gelir kaynağı olmanın yanında pazarlama ve tanıtma aracı olarak da önemli bir işlev görmektedir. Günümüzde çevrimiçi pazarlama faaliyetlerinin öneminin artmasıyla birlikte işletmelerin web sayfalarında yaptıkları uygulamalar işletme imajı ve pazarlama açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada, Antalya bölgesinde faaliyet gösteren beş yıldızlı 295 konaklama işletmesinin web sayfalarında yer alan rekreasyonel faaliyetler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. İnceleme sonucunda, araştırmada yer alan konaklama işletmelerinin web sayfalarının, hem rekreasyonel faaliyetler, hem de web sayfalarının içerik ve düzenleri açısından yetersiz oldukları belirlenmiştir. Araştırma sonunda bu yetersizliklere ilişkin öneriler sunulmuştur.