AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Deniz ZEREN, Önder Ziya PAYLAR
Konular:-
DOI:10.5824/1309‐1581.2016.3.003.x
Anahtar Kelimeler:Ürün Yerleştirme,Marka Yerleştirme,Bilgisayar Oyunları,Konsol Oyunları,PES 2015
Özet: Ürün yerleştirme, değişen ve gelişen teknoloji ile paralel olarak, her geçen gün daha fazla mecrada karşımıza çıkmaktadır. Önceleri sinema, radyo ve televizyon ile sınırlı ölçüde karşılaşabildiğimiz ürün yerleştirme uygulamaları; internet başta olmak üzere teknolojik araçların günlük yaşamımızda büyük ölçüde yer etmesiyle birlikte farklı kanallarla mesajlarını iletir hale gelmiştir. Gözde uygulama alanlarından biri de bilgisayar oyunlarıdır. Çalışma Pro Evolution Soccer PES 2015 oyunu aracılığıyla bilgisayar oyunlarına yerleştirilmiş olan markaların hatırlanma durumunu, bu markaların farklı hatırlanma derecelerinin olası nedenlerini, markalara yönelik tutum ve satın alma niyetini açıklamayı amaçlamaktadır. 179 erkek katılımcının Champions League oyun türünü önce oynayıp hemen ardından anket sorularını yanıtlaması yoluyla elde edilen verilerin analizi sonucunda farklı markaların hatırlanması, markalara yönelik tutum ve satın alma niyetlerinin farklı nedenlerle birbirlerinden değişkenlik gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır.