AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

University Students Assess the Achievement of the E-Learning Outcomes of Disasters and Mitigation and Disaster Management Courses

Yazarlar: Serpil GERDAN, Esma BULUS KIRIKKAYA

Cilt 7 , Sayı 25 , 2016 , Sayfalar 93 - 102

Konular:-

DOI:10.5824/1309‐1581.2016.4.005.x

Anahtar Kelimeler:Afet,Zarar Azaltma,Afet Yönetimi,E-Öğrenme çıktıları,E-öğrenme,Kocaeli,Türkiye

Özet: Türkiye’de 1999 yılı afet zararlarının azaltılması ve afet yönetimi açısından bir milat olarak değerlendirilmekle birlikte 2009 yılından itibaren gerek resmi kurum ve kuruluşlar gerek sivil toplum örgütleri ve özel sektörde önemli çabalar sarf edilmekte ve toplumun tüm katmanlarında bu alanda bir duyarlılık oluşturulmaya çalışılmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığının ilk ve ortaokul programlarında yaptığı değişiklerde de bu çabaların izlerine rastlanmaktadır. Ülkemizinönemli kurumlarından biri olan üniversitelerde de bu çabanın filizlendiği ve önemli adımların atıldığı yadsınamaz. Üniversitelerde yalnızca jeoloji, jeofizik gibi alanlarda değil tüm alanlarda afet zararlarının azaltılması ve afet yönetimi konusunda derslerin yer alması konusunda birkaç üniversitenin girişimlerde bulunduğu bilinmektedir. Bunlardan biri de Kocaeli Üniversitesidir. Üniversitemiz bulunduğu coğrafi konum itibarıyla afetler konusunda yüksek riske sahip olması sebebiyle afet zararlarının azaltılması çabalarında destek oluşturmakta ve öncülük etmektedir. 2009 yılında Üniversitemiz eğitim öğretimde yeniden yapılanma sürecine girmiş ve 2010-2011 öğretim yılında kademeli bir şekilde program değişiklikleri sisteme yansıtılmaya başlamıştır. 2012 yılından beri bu değişiklikler kapsamında tüm öğrencilerimiz isterlerse, afet konularındaki iki ayrı dersi üniversite elektronik seçmeli ders E-ders adı altında seçebilmektedirler. Bu dersler, Afetler ve Zararlarının Azaltılması ve Afet Yönetimi dersleridir. Bu derslerle mümkün olduğunca fazla öğrencide afet duyarlığını arttırmak hem bireysel olarak yapılabilecekleri, hem de bu konuda sunabilecekleri toplumsal katkıyı öğrenmeleri, düşünmeleri ve tartışmaları sağlanmaya çalışılmaktadır. Öğrenciler, kendilerine bilgi sisteminden sağlanan ders izlencelerine ve bu izlenceler doğrultusunda gerçekleştirilmesi hedeflenen öğrenme çıktılarına ulaşabilmektedir. Öğrenciler, dönem sonunda da bu öğrenme çıktılarını değerlendirmektedirler. Bu çalışmada son üç yıl içinde bu dersleri alan 3.302 öğrencinin bu derslerle ilgili öğrenme çıktılarının ne düzeyde gerçekleştiğini düşündükleri ve derste gösterdikleri akademik başarıyla öğrenme çıktılarının gerçekleştirilmesi arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin öğrenim gördükleri alanın ve cinsiyetlerinin bu değerlendirmedeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın sonuçları, e-öğrenme ile gerçekleştirilen 2 derse ait öğrenme çıktılarının “beklenen düzeyin üzerinde “ gerçekleştiğini göstermektedir. Derslerden biri olan Afetler ve Zararlarının Azaltılması dersi için akademik başarı ile öğrenme çıktılarını gerçekleştirme düzeyi arasında bir ilişki bulunamamıştır. Bu sonuç, bu ders içeriğinin bireysel kazanımlara yönelik olması nedeniyle bu kazanımların öğrenciler tarafından akademik başarıdan daha etkili ve önemli olduğuna inandıklarını göstermektedir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={University Students Assess the Achievement of the E-Learning Outcomes of Disasters and Mitigation and Disaster Management Courses}, volume={7}, number={93–102}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Serpil GERDAN,Esma BULUS KIRIKKAYA}, year={2016} }
APA
KOPYALA
Serpil GERDAN,Esma BULUS KIRIKKAYA. (2016). University Students Assess the Achievement of the E-Learning Outcomes of Disasters and Mitigation and Disaster Management Courses (Vol. 7). Vol. 7. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Serpil GERDAN,Esma BULUS KIRIKKAYA. University Students Assess the Achievement of the E-Learning Outcomes of Disasters and Mitigation and Disaster Management Courses. no. 93–102, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2016.