AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Bilge NARİN, Feyyaz FIRAT, Demet FIRAT, Bahar AYAZ
Konular:-
DOI:10.5824/1309‐1581.2017.5.010.x
Anahtar Kelimeler:Büyük veri,Veri gazeteciliği,Veri görselleştirme,Yeni medya,Sosyal medya
Özet: Büyük veri iletişim disiplini genelinde gazetecilik özelinde etkili olan toplumsal, kültürel, ekonomik ve teknolojik bir fenomen olarak karşımıza çıkmaktadır. Verideki artış, çağdaş gazeteciliğin haber rutinlerinde de değişime neden olmuş, yeni ve etkili bir anlatı türü olarak veri gazeteciliği yaygınlık kazanmaya başlamıştır. Bu araştırmada alana ilişkin literatürün kapsamlı bir taraması ile durum tespiti yapılmasının yanı sıra yeniliklerin yayılımı kuramı bağlamında #datajournalism etiketi ile paylaşılan tweetler gönderildikleri ülkelere, konularına ve bu etiket altında paylaşılan veri gazeteciliği türlerinin temalarına göre kategorileştirilerek içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda yeniliklerin yayılımında coğrafyanın etkisi kısmen doğrulanmış, Twitter’ın veri gazeteciliği ile ilgili teknolojileri dolaşıma sokup yaygınlaştıran bir araç olduğu bulgulanmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.