AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Gökçen BAŞARAN İNCE
Konular:-
DOI:10.5824/1309‐1581.2017.5.009.x
Anahtar Kelimeler:Yeni medya,Gazetecilik,Haber tüketimi,Anket
Özet: Bu çalışmanın amacı, yeni medyanın haber tüketim pratikleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu amaçla Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü öğrencileri örneklem olarak seçilmiş, belirtilen konuyu araştırmak üzere 378 katılımcıya anket uygulanmıştır. Bulgulara göre, haber tüketimi büyük oranda yeni medyaya kaymış, özellikle cep telefonları haber takibinin vazgeçilmezi haline gelmiştir. Araştırmanınönemli bir diğer bulgusu, haber takibinin yeni medya odaklı sürdürülmesine karşın, halagüvenilir haber mecrası olarak basılı gazetenin görülmesidir.