AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

Consumers’ Perceptions of YouTubers: The Case of Turkey

Yazarlar: Niyazi GÜMÜŞ

Cilt 9 , Sayı 32 , 2018 , Sayfalar 23 - 38

Konular:-

DOI:10.5824/1309‐1581.2018.2.002.x

Anahtar Kelimeler:YouTuber,Ekleyici pazarlama,Tüketici davranışları,Pazarlama iletişimi,Sosyal medya

Özet: Bilgi ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler sonucunda hayatımıza giren sosyal medya, pazarlama çalışmalarında da yeni bir takım uygulamalara neden olmaktadır. Bunlardan biri de gittikçe daha fazla karşımıza çıkan YouTuber’lardır. Milyonlara varan takipçi sayıları ile YouTuber’lar takipçileri üzerindeki etkileri nedeniyle markaların dikkatlerini çekmeyi başarmışlardır. Bu amaç doğrultusunda 2017 Kasım- Aralık ayları içinde Türkiye’de Kastamonu Üniversitesi öğrencisi olan 257 öğrenciye yüz yüze anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda kullanıcıların markaların mobil uygulamalarına yönelik algıları -kolaylaştırma, alışveriş isteği yaratma, kişiselleştirme ve satış sonrası güven- faktörleri altında toplanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların algıları YouTuber video algısı, içerik paylaşımı, algılanan fayda ve satın alım kararına etki olmak üzere dört boyut olarak ortaya çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Consumers’ Perceptions of YouTubers: The Case of Turkey}, volume={9}, number={23–38}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Niyazi GÜMÜŞ}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Niyazi GÜMÜŞ. (2018). Consumers’ Perceptions of YouTubers: The Case of Turkey (Vol. 9). Vol. 9. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Niyazi GÜMÜŞ. Consumers’ Perceptions of YouTubers: The Case of Turkey. no. 23–38, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2018.