AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

Marka Kişiliklerinin Instagram Aracılığıyla Sunumu: İçecek Markaları Üzerine Analiz

Yazarlar: Hakan KÜÇÜKSARAÇ

Cilt 9 , Sayı 35 , 2018 , Sayfalar 49 - 61

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Marka İletişimi,Pazarlama İletişimi,Instagram,Marka Kişiliği,İçecek Markaları

Özet: Teknolojideki gelişmeler ve yoğun rekabet ortamının getirdiği günümüz koşullarında, markalaşma çalışmalarının önemi giderek artmaktadır. Kurumlar, tüketicilerin zihninde yer edinmek ve onlarla duygusal bir bağ kurmak amacıyla sosyal medya ortamlarından yararlanmakta, bu ortamlarda marka kişilikleriyle ön plana çıkmaktadır. Günümüzde kurumlara bu imkanlarıçok sunan mecralardan biri de Instagram’dır. Sosyal medya ortamlarından Instagram, özellikle marka iletişimi çalışmalarındaçok kullanılan mecralardan biridir. Yaratıcı görseller aracılığıyla kendini ifade etme aracı olan Instagram, fotoğraf ve video paylaşım platformu olarak marka iletişim çalışmalarında önemli bir pazarlama aracı olarak görülmektedir.Bu çalışma, markalar tarafından Instagram’da paylaşılan görsellerin özelliklerini ve betimledikleri marka kişilik unsurlarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Social Brands’in 2018 yılı Ekim ayı Sosyal Medya Araştırması’na göre, Instagram’daki En Başarılı İçecek Markaları sıralamasında yer alan ilk 5 marka araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Örneklem olarak alınan bu markaların 1-31 Ekim 2018 tarihleri arasındaki paylaşımları katılımcı gözlem ve içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde, içecek markalarının Instagram hesaplarında, daha çok ürün tanıtımı, yaşam tarzı ve marka-ürünle ilgili etkinlik/deneyim içeren paylaşımda bulundukları ve bu paylaşımlarda markaların daha çok samimi, heyecanlı, sağlam ve yetkin marka kişiliği gösterdikleri tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Marka Kişiliklerinin Instagram Aracılığıyla Sunumu: İçecek Markaları Üzerine Analiz}, volume={9}, number={49–61}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Hakan KÜÇÜKSARAÇ}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Hakan KÜÇÜKSARAÇ. (2018). Marka Kişiliklerinin Instagram Aracılığıyla Sunumu: İçecek Markaları Üzerine Analiz (Vol. 9). Vol. 9. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hakan KÜÇÜKSARAÇ. Marka Kişiliklerinin Instagram Aracılığıyla Sunumu: İçecek Markaları Üzerine Analiz. no. 49–61, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2018.