AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYARA KARŞI TUTUMLARI VE BİLGİSAYAR OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Yazarlar: Esra ÇOBAN BUDAK, Arzu DEVECİ TOPAL

Cilt 9 , Sayı 33 , 2018 , Sayfalar 193 - 208

Konular:-

DOI:10.5824/1309‐1581.2018.3.011.x

Anahtar Kelimeler:Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik öğrencileri,Bilgisayara karşı tutum,Bilgisayar okuryazarlığı

Özet: Bilgi toplumunda nitelikli insan gücünün önemi artmaktadır. Günümüzde diğer tüm iş ve meslek gruplarında olduğu gibi sağlık sektöründe de nitelikli insan gücü, mesleki alanda teknik bilgi ve becerilerinin yanı sıra bilgisayar ve bilişim teknolojileri okuryazarlık düzeyi ile doğrudan ilişkilidir. Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik mesleğini icra eden kişiler, belgeleri bilimsel ilke ve kurallara göre toplayabilmeli, düzenlemeli, saklamalı ve tekrar hizmete sunabilmelidir. Bu görevleri gerçekleştirebilmesi için bilgisayarı etkin ve doğru bir şekilde kullanabilmelidir. Bu mesleği icra eden bireylerin mesleki uygulamalarında başarıya ulaşabilmeleri için temel bilgi ve bilgisayar okur-yazarı olmalarının yanında bilgisayarlara karşı tutumları da önemli rol oynamaktadır. Bu araştırmanın amacı Kocaeli Üniversitesi Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik bölümünde okuyan öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumlarını ve bilgisayar kullanım becerilerini geliştirme bağlamında müfredatta yer alan bilgisayar okuryazarlığına yönelik derslerin yeterliği ile ilgili görüşlerini, belirlenen bağımsız değişkenler çerçevesinde değişip değişmediğini ölçmektir. Bu amaçla öğrencilerin bilgisayara karşı tutumları ve becerilerini ölçmek için betimsel tarama yöntemiyle anket uygulanmış ve açık uçlu sorularla öğrencilerin aldıkları bilgisayar derslerine ilişkin görüşleri toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerinfazla internet tarayıcılar ve müzik dinleme programlarını kullandıkları, bilgisayara karşı tutumları genellikle olumlu olmakla birlikte, bilgisayar kullanımına yönelik bireysel becerileriyle ilgili yeterlikleri orta düzeyde olduğu, kelime işlemci, sunum programı ve web araçlarının kullanımı düzeylerinin iyi, bilgisayarın tanımı ve işletim sistemi, elektronik tablolama ve veri tabanı programlarının kullanım becerilerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin tutum ile beceri puanları arasındaki ilişki incelendiğinde aralarında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bilgisayar derslerinde aldıkları eğitimin ve içeriğin yeterli olduğunu fakat uygulamalı eğitim çalışmalarının arttırılması gerektiğini, eğitim hayatlarına olumlu katkılar sağladığını ve bilgisayarı daha iyi kullanmaya yardımcı olduğunu düşünmektedirler. Ancak yeterlilik ile ilgili sonuçlar göz önüne alındığında, sonuçların deneyim ve uygulama eksiğine bağlı olduğu söylenebilir ve bu eksikliğin giderilebilmesi için gerçeğe yakın uygulama senaryolarıyla geliştirilebilmesi önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYARA KARŞI TUTUMLARI VE BİLGİSAYAR OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNİN İNCELENMESİ}, volume={9}, number={193–208}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Esra ÇOBAN BUDAK,Arzu DEVECİ TOPAL}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Esra ÇOBAN BUDAK,Arzu DEVECİ TOPAL. (2018). TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYARA KARŞI TUTUMLARI VE BİLGİSAYAR OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNİN İNCELENMESİ (Vol. 9). Vol. 9. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Esra ÇOBAN BUDAK,Arzu DEVECİ TOPAL. TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYARA KARŞI TUTUMLARI VE BİLGİSAYAR OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. no. 193–208, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2018.