AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

HIZLI TÜKETİM MALLARINA YÖNELİK TÜKETİCİ YORUMLARINDA ODAK SORUNU: ÜRÜN MÜ, SATIŞ HİZMETİ Mİ DEĞERLENDİRİLİYOR

Yazarlar: Ece Nur ÇAKAR, Adem AKBIYIK

Cilt 9 , Sayı 33 , 2018 , Sayfalar 147 - 158

Konular:-

DOI:10.5824/1309‐1581.2018.3.009.x

Anahtar Kelimeler:E-Ticaret,Hızlı Tüketim Malları,Tüketici Yorumları,Yıldız Derecelendirme,Metin Madenciliği

Özet: Bu çalışmanın amacı, hızlı tüketim malları gibi spesifik ürün gruplarına yönelik yorumların ürüne mi, ürünün satışı için sunulan hizmete mi yönelik olduğu sorusuna yanıt aramaktır. E-ticaret siteleri üzerinde yapılan tüketici yorumları ve değerlendirmeleri, bazı spesifik ürün grupları için ürünün ötesine geçebilmekte ve ürün satışı için sağlanan hizmete yönelik yorumların ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Araştırmada ürün yorumları ve yıldız derecelendirmelerini analiz etmek adına metin madenciliği analizlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen veri seti, QDA Miner® ve WordStat® yazılımları aracılığıyla analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre özellikle yüksek yıldız derecelendirmelerinin ürünün satış ve teslimatı için sunulan hizmetlere yönelik olduğu, düşük derecelendirmelerin ise doğrudan ürünün kalitesine yönelik olduğu gözlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre hızlı tüketim malları gibi spesifik ürün gruplarına yapılan yorumlarda, ürün ve ürünün satışı için sunulan hizmetlere yönelik yorumların ayrıştırılması adına yorum yapılan platformların geliştirilmesi önerilir. Bu çalışmanın elde ettiği sonuçlar ile literatüre spesifik ürün gruplarının yorum değerlendirmeleri bağlamında, pratiğe ise kategorik yorum ve değerlendirme önerileri ile katkıda bulunacağı öngörülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={HIZLI TÜKETİM MALLARINA YÖNELİK TÜKETİCİ YORUMLARINDA ODAK SORUNU: ÜRÜN MÜ, SATIŞ HİZMETİ Mİ DEĞERLENDİRİLİYOR}, volume={9}, number={147–158}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Ece Nur ÇAKAR,Adem AKBIYIK}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Ece Nur ÇAKAR,Adem AKBIYIK. (2018). HIZLI TÜKETİM MALLARINA YÖNELİK TÜKETİCİ YORUMLARINDA ODAK SORUNU: ÜRÜN MÜ, SATIŞ HİZMETİ Mİ DEĞERLENDİRİLİYOR (Vol. 9). Vol. 9. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ece Nur ÇAKAR,Adem AKBIYIK. HIZLI TÜKETİM MALLARINA YÖNELİK TÜKETİCİ YORUMLARINDA ODAK SORUNU: ÜRÜN MÜ, SATIŞ HİZMETİ Mİ DEĞERLENDİRİLİYOR. no. 147–158, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2018.