AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Selen ÖZDALİLİ, Ahmet ERTUGAN, Tunç D. MEDENİ
Konular:-
DOI:10.5824/1309‐1581.2018.3.004.x
Anahtar Kelimeler:Facebook’a duygusal bağlılık Facebook reklamlarına karşı tavır cinsiyet üniversite öğrencileri Yakın Doğu Üniversitesi
Özet: Bu araştırma, internet kullanıcılarının,popüler sosyal medya sitelerinden biri olan Facebook’a karşı duygusal bağlılıkları ile Facebook’taki reklamlara olan tavırlarını inceler. Ayrıca, farklı cinsiyetler de Facebook’a olan duygusal bağlılığı ölçmek için kullanılmıştır. Universite öğrencilerine yapılan ankette elde edilen sonuçlar, Pearson korelasyonu ve doğrusal regresyon analizleri ile yürütülmüştür. Araştırma sonuçları, Facebook’a olan duygusal bağlılık ile kullanıcıların, Facebook reklamlarına karşı olan tavırları arasında güçlü bir ilişki olduğunu göstermektedir. Buna ek olarak, kadınların, Facebook’a olan bağlılığının erkeklere oranla daha güçlü olduğu gözlemlenmiştir.