AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

KULLANICILARIN FACEBOOK’A OLAN DUYGUSAL BAĞLILIKLARI VE FACEBOOK’TAKİ REKLAMLARA KARŞI GÖSTERDİKLERİ TAVIRLAR

Yazarlar: Selen ÖZDALİLİ, Ahmet ERTUGAN, Tunç D. MEDENİ

Cilt 9 , Sayı 33 , 2018 , Sayfalar 77 - 90

Konular:-

DOI:10.5824/1309‐1581.2018.3.004.x

Anahtar Kelimeler:Facebook’a duygusal bağlılık Facebook reklamlarına karşı tavır cinsiyet üniversite öğrencileri Yakın Doğu Üniversitesi

Özet: Bu araştırma, internet kullanıcılarının,popüler sosyal medya sitelerinden biri olan Facebook’a karşı duygusal bağlılıkları ile Facebook’taki reklamlara olan tavırlarını inceler. Ayrıca, farklı cinsiyetler de Facebook’a olan duygusal bağlılığı ölçmek için kullanılmıştır. Universite öğrencilerine yapılan ankette elde edilen sonuçlar, Pearson korelasyonu ve doğrusal regresyon analizleri ile yürütülmüştür. Araştırma sonuçları, Facebook’a olan duygusal bağlılık ile kullanıcıların, Facebook reklamlarına karşı olan tavırları arasında güçlü bir ilişki olduğunu göstermektedir. Buna ek olarak, kadınların, Facebook’a olan bağlılığının erkeklere oranla daha güçlü olduğu gözlemlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={KULLANICILARIN FACEBOOK’A OLAN DUYGUSAL BAĞLILIKLARI VE FACEBOOK’TAKİ REKLAMLARA KARŞI GÖSTERDİKLERİ TAVIRLAR}, volume={9}, number={77–90}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Selen ÖZDALİLİ,Ahmet ERTUGAN,Tunç D. MEDENİ}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Selen ÖZDALİLİ,Ahmet ERTUGAN,Tunç D. MEDENİ. (2018). KULLANICILARIN FACEBOOK’A OLAN DUYGUSAL BAĞLILIKLARI VE FACEBOOK’TAKİ REKLAMLARA KARŞI GÖSTERDİKLERİ TAVIRLAR (Vol. 9). Vol. 9. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Selen ÖZDALİLİ,Ahmet ERTUGAN,Tunç D. MEDENİ. KULLANICILARIN FACEBOOK’A OLAN DUYGUSAL BAĞLILIKLARI VE FACEBOOK’TAKİ REKLAMLARA KARŞI GÖSTERDİKLERİ TAVIRLAR. no. 77–90, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2018.