AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

Gençlerin Siber Zorbalık Eğilimleri: Meslek Yüksekokulu ve Meslek Lisesi Öğrencileri Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme

Yazarlar: Hasan ÇİFTÇİ

Cilt 10 , Sayı 36 , 2019 , Sayfalar 27 - 82

Konular:Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası

DOI:10.5824/1309-1581.2019.1.002.x

Anahtar Kelimeler:İnternet,İletişim. Sosyal Medya,Sosyal Medya,Siber Zorbalık,Siber Mağduriyet

Özet: Günümüzde bilişim ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi sayesinde bilgilere ve kişilere erişim hızlı ve kolay hale gelmiştir. Elektronik ağların gelişmesi sosyalleşme, bilgi edinme, paylaşımlarda bulunabilme, çift yönlü iletişim gibi pek çok olanak sağlamaktadır. Özellikle gençlerin yaşamlarının vazgeçilmez bir unsuru haline gelen teknoloji olumsuz ve zarar verici durumları da beraberinde getirmektedir. Son zamanlarda iletişim teknolojileri kötü amaçlı kullanılmaya başlanmış ve gençler arasında bilinçli ve kasıtlı olarak zorbalık yapabildikleri araç haline gelmiştir. Bu araştırmanın temel amacı, Şanlıurfa’nın Birecik ilçesinde Meslek Lisesi ve Harran Üniversitesi Birecik Meslek Yüksekokulu öğrencilerinde siber zorbalık eğilimlerini karşılaştırmalı incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Harran Üniversitesi Birecik Meslek Yüksekokulu Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Halkla İlişkiler Programı öğrencileri, Birecik Kız Ticaret ve Birecik Erkek Meslek Lisesi öğrencilerinden olmak üzere 369 Meslek Lisesi ve 132 Meslek Yüksekokulu öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Siber Zorbalık Ölçeği” kullanılarak yüz yüze, online anket yöntemiyle yapılmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri SPSS 22.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Sayısal değişkenlerin normallik dağılımlarına bakmak için Shapirowilk testi uygulanmış ve normal dağılım elde edilmiştir. Veri setinde parametrik testler kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistiklerin çözümlenmesinde de frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum değerlerden faydalanılmıştır. Bağımsız 2 grubun ortalama karşılaştırılmasında bağımsız örneklem t testi, tek bağımlı ve birden fazla bağımsız grubun karşılaştırılmasında ise UNI-ANOVA (Tek yönlü Değişkenli Varyans Analizi) testi kullanılmıştır. Sonuçlar %95’lik güven aralığında, 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlndirilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Gençlerin Siber Zorbalık Eğilimleri: Meslek Yüksekokulu ve Meslek Lisesi Öğrencileri Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme}, volume={10}, number={27–82}, publisher={AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi}, author={Hasan ÇİFTÇİ}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Hasan ÇİFTÇİ. (2019). Gençlerin Siber Zorbalık Eğilimleri: Meslek Yüksekokulu ve Meslek Lisesi Öğrencileri Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme (Vol. 10). Vol. 10. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hasan ÇİFTÇİ. Gençlerin Siber Zorbalık Eğilimleri: Meslek Yüksekokulu ve Meslek Lisesi Öğrencileri Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme. no. 27–82, AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2019.