AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Alper Tolga KUMTEPE, Eda ATASOY, Özlem KAYA, Serap UĞUR, Gökhan Deniz DİNÇER, Erdem ERDOĞDU, Cengiz Hakan AYDIN
Konular:Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası
DOI:10.5824/1309-1581.2019.1.001.x
Anahtar Kelimeler:Etkileşim,E-Öğrenme,Açık Ve Uzaktan Öğrenme,Öğrenme Çıktıları
Özet: Etkileşim terimi, yüzyüze eğitim ortamlarının yanı sıra günümüzde çevrimiçi öğrenme ortamlarının tasarımında sıklıkla duyulmaktadır. Çevrimiçi araçlar farklı etkileşim türlerini barındırmaktadır. Etkileşim üzerine kuramsal çerçeveyi özetlemek, öğrenme ortamları tasarlanırken hangi etkileşim türü için hangi çevrimiçi araçların kullanılması gerektiği bu makalenin amaçlarından biridir. Ayrıca çalışmada, etkileşim ile öğrenme çıktılarının ilişkisi, etkileşim ile öğrenen güdülenmesi, memnuniyet ve algı ilişkileri üzerine durulmaktadır. Kuramsal anlamda yeterince bilinen etkileşimin uygulama boyutu, uzaktan eğitim bağlamında tartışılmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.