ADO Klinik Bilimler Dergisi
Yazarlar: ["Gökçen AKÇİÇEK", "Şevket Murat ÖZBEK", "Hatice Yağmur ZENGİN"]
Konular:-
DOI:10.54617/adoklinikbilimler.1118253
Anahtar Kelimeler:Covid-19,Diş hekimliği,Diş hekimliği eğitimi
Özet: Amaç: Bu çalışmanın amacı COVID-19 pandemisinin diş hekimliği eğitimine etkisi ile diş hekimliği öğrencilerinin, kliniklerin yeniden açılmasının ardından oral diagnoz ve radyoloji (ODR) klinik uygulama eğitimi hakkındaki memnuniyet ve yorumlarının incelenmesidir. Gereç ve Yöntem: ODR klinik uygulama eğitimini tamamlamış tüm dördüncü ve beşinci sınıf diş hekimliği öğrencileri çevirim içi anket doldurmaya davet edildi. Bulgular: Yetmiş dokuz dördüncü ve beşinci sınıf öğrenci çalışmaya katıldı. Öğrencilerin 34’ü (%43) pandemi sonrası klinik eğitimden memnundu ve memnuniyet ile öğretim elemanları tarafından destek görmek arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki vardı (p=0.001). Öğrenciler klinik uygulama sayısının yetersiz olduğunu bildirdi ve muayene edilen hasta sayısı ile hasta muayenesi ve tedavi planlaması hakkında yeterli donanıma sahip olma arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki vardı (p=0.001). Otuz üç (%41.8) diş hekimliği öğrencisi çevirim içi klinik uygulama derslerinden memnun kaldı ancak 69 (%87.3) öğrenci klinik uygulama derslerini çevirim içine tercih ettiğini bildirdi. Sonuç: COVID-19 pandemisi sırasında diş hekimliği fakülteleri klinik uygulamalarını ve ayarlamalarını öğrencilerin olabildiğince fazla sayıda hasta muayene edebileceği şekilde planlamalı ve öğretim elemanları klinik uygulamaların tüm aşamalarında öğrenciler ile yakın ilişkide olmalıdır.