Doğuş Üniversitesi Dergisi

Doğuş Üniversitesi Dergisi

NİŞ SEGMENT OLARAK KOLEKSİYONERLERİN ALIM VE SATIM MOTİVASYONLARININ BELİRLENMESİ VE TİPOLOJİSİNİN ÇIKARILMASI

Yazarlar: ["Özge BARUÖNÜ", "Eray KARAASLAN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 24 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.31671/doujournal.1209408

Anahtar Kelimeler:TOPLAMA,TOPLAYICI TİPOLOJİSİ,MOTİVASYON,ÇIKTILAR,Collecting,Collector Typology,Motivations,Outputs

Özet: Tüketici davranışının niş bir alanı olan koleksiyonculuk, pazarlama uzmanları tarafından çok az araştırma konusu olmuştur. Kapsamlı bir literatür taraması ve Türkiye'de gerçekleştirilen derinlemesine görüşmeler yoluyla birincil veri toplamaya dayanan bu çalışma, koleksiyonerlerin motivasyonlarını ve sürecin duygusal çıktılarını anlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca, koleksiyoncu tipolojilerini, toplama çıkış noktalarına göre sınıflandırmayı ve her bir tipolojinin farklılaşan güdülerini ve duygusal sonuçlarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bulgular, tüm gruplardaki katılımcıların tamamının koleksiyonculuk bağımlısı olduğunu belirttiklerini göstermektedir. Gruplar içinde Aile koleksiyoncuları araştırma tutkusu ile farklılaşırken, çocukluk koleksiyoncuları nostalji ile geleceğe bir miras bırakmak ve kendini ifade etmek yetişkinlik koleksiyonerlerinin temel motivasyonlarıdır. Çıktı tarafında ise koleksiyonculuğun verdiği haz/memnuniyet tüm koleksiyoncu gruplarının ortak noktası olmuştur. Ayrıca, Aile koleksiyoncuların da zevk alanların yüzdesi diğer gruplara göre biraz daha düşüktür. Koleksiyonerlerin diğer olumlu çıktıları ise sosyalleşme, farklılaşma ve özgüven olarak sıralanıyor. Bu tipoloji, bilim adamlarına yardımcı olacak daha fazla netlik ve daha fazla iç görü getirecek koleksiyon satıcılarına, toplama hizmeti sağlayıcılarına ve diğer işletmelere koleksiyoncuları daha iyi hedefleyebilmelerine olanak sağlayacak.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA