Doğuş Üniversitesi Dergisi

Doğuş Üniversitesi Dergisi

Dağıtım Kanallarında Üretici - Bayi İlişkilerinde Bağımlılık Kavramı ve Bağlılığın İşbirliği, Bağımlılık ve Memnuniyet Üzerine Etkileri

Yazarlar: Cengiz YILMAZ, Ebru Tümer KABADAYI, Bülent SEZEN

Cilt 3 , Sayı 1 , 2002 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Dağıtım Kanalları,Bağımlılık,Bağlılık,İşbirliği,Memnuniyet

Özet: Bu makalede dağıtım kanalı içerisinde yer alan üretici firmalar ile aracıları arasındaki karşılıklı iş ilişkileri sonucunda ortaya çıkan bağımlılık kavramının önemi üzerinde durulmaktadır. Bağımlılık kavramının unsurları (özgün yatırımlar, yerine konulabilirlik ve önem) ve bunların üretici-bayi ilişkilerine olan etkisi tartışılmaktadır. Ayrıca bağımlılığın önemli çıktıları olan üç değişken (bağlılık, işbirliği davranışı ve memnuniyet) ile arasındaki bağlantı ayrıntılı olarak incelenmektedir. Makalenin teorik bölümünde ortaya atılan hipotezler, Türkiye'de faaliyet gösteren 192 otomobil bayisine yapılan anket çalışması ile test edilmekte ve sonuçların tartışılması ile makale sona ermektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2002, title={Dağıtım Kanallarında Üretici - Bayi İlişkilerinde Bağımlılık Kavramı ve Bağlılığın İşbirliği, Bağımlılık ve Memnuniyet Üzerine Etkileri}, volume={3}, publisher={Doğuş Üniversitesi Dergisi}, author={Cengiz YILMAZ, Ebru Tümer KABADAYI, Bülent SEZEN}, year={2002} }
APA
KOPYALA
Cengiz YILMAZ, Ebru Tümer KABADAYI, Bülent SEZEN. (2002). Dağıtım Kanallarında Üretici - Bayi İlişkilerinde Bağımlılık Kavramı ve Bağlılığın İşbirliği, Bağımlılık ve Memnuniyet Üzerine Etkileri (Vol. 3). Vol. 3. Doğuş Üniversitesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Cengiz YILMAZ, Ebru Tümer KABADAYI, Bülent SEZEN. Dağıtım Kanallarında Üretici - Bayi İlişkilerinde Bağımlılık Kavramı ve Bağlılığın İşbirliği, Bağımlılık ve Memnuniyet Üzerine Etkileri. no., Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2002.