Doğuş Üniversitesi Dergisi

Doğuş Üniversitesi Dergisi

Marka Yayma Stratejilerinde Ürün Benzerliğinin Etkisi ve Üç Ayrı Marka Üzerinde Bir Uygulama

Yazarlar: Yeşim UZUN, T. Sabri ERDİL

Cilt 5 , Sayı 2 , 2004 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Marka Yayma,Asıl Marka,Yayma Ürün,Ürün Benzerliği

Özet: Marka yayma stratejisi, başarılı bir marka adının yeni ürün gruplarında veya ürün farklılaştırılmalarında aynen kullanılmasıdır Tüketicilerin marka yayma ile ilgili algılarında ve değerlendirmelerinde, asıl markanın algılanan kalitesi ve marka yaymaya dahil ürünlerin birbiriyle olan benzerliği önemli bir etkiye sahiptir. Bir marka yayma için benzerliğin önemi bulunmaktadır. Bunun sebebi ise, mevcut ve yayma ürünler arasındaki benzerlik büyük olduğunda, yeni ürüne olumlu ve olumsuz etkinin aktarılması da büyük olabilmektedir. Ayrıca, asıl marka ve yayma arasındaki algılanan benzerlik büyük olursa, yayma da olumlu değerlendirilebilmektedir. Araştırmanın amacı, marka yayma stratejilerinde ürün benzerliğinin tüketici değerlendirmesindeki etkisinin araştırılmasıdır. İstatistiki testlerde üç farklı marka kullanılmıştır. Bu sonuçlara göre, asıl marka hakkındaki olumlu görüş ile yayma ürünlerin benzerlik değerlendirmeleri arasında ve yayma ürünler arasındaki benzerlik düzeyiyle, yayma değerlendirmeleri arasında bir ilişki bulunmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2004, title={Marka Yayma Stratejilerinde Ürün Benzerliğinin Etkisi ve Üç Ayrı Marka Üzerinde Bir Uygulama}, volume={5}, publisher={Doğuş Üniversitesi Dergisi}, author={Yeşim UZUN, T. Sabri ERDİL}, year={2004} }
APA
KOPYALA
Yeşim UZUN, T. Sabri ERDİL. (2004). Marka Yayma Stratejilerinde Ürün Benzerliğinin Etkisi ve Üç Ayrı Marka Üzerinde Bir Uygulama (Vol. 5). Vol. 5. Doğuş Üniversitesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yeşim UZUN, T. Sabri ERDİL. Marka Yayma Stratejilerinde Ürün Benzerliğinin Etkisi ve Üç Ayrı Marka Üzerinde Bir Uygulama. no., Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2004.