Doğuş Üniversitesi Dergisi

Doğuş Üniversitesi Dergisi

Tüketicilerin İnternet Bankaciliğini Kullanmama Nedenleri Üzerine Bir Araştirma

Yazarlar: Resul USTA

Cilt 6 , Sayı 2 , 2005 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:İnternet,Bankacılık,Tüketici Davranışı

Özet: Ülkemizdeki bankaların çoğunluğu ürünlerinin tamamına yakınını internet üzerinden, ya tamamen bedava ya da çok cüzi tutara tüketicilerin hizmetine sunmalarına rağmen, internet bankacılığı (İB) kullanımının hala çok düşük olduğu görülmektedir. Veriler, internet kullanan yetişkinlerin sadece %20-30'unun internet bankacılığından yararlandığını göstermektedir. Bu araştırma, internet kullanan tüketicilerin İB kullanmama nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Anket yöntemi ile elde edilen sonuçlar, İB kullanmamanın en önemli nedeni olarak, tüketicilerin paralarını sanal aleme teslim etme konusunda duydukları "güvenlik kaygıları" olduğunu ortaya koymuştur. İlişki testleri, tüketicilerin güvenlik kaygılarının önem derecesinin, demografik değişkenlerden (cinsiyet hariç) ve internet kullanma alışkanlıklarından (internet'e giriş yeri hariç) etkilenmediğini göstermektedir. İşlem maliyetlerini azaltarak rekabette avantajı sağlamak isteyen bankaların, İB'nin güvenliği, kullanımı, faydaları ve işlem maliyetleri hakkında tüketicileri bilgilendirmeyi pazarlama programlarına almaları gerekir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2005, title={Tüketicilerin İnternet Bankaciliğini Kullanmama Nedenleri Üzerine Bir Araştirma}, volume={6}, publisher={Doğuş Üniversitesi Dergisi}, author={Resul USTA}, year={2005} }
APA
KOPYALA
Resul USTA. (2005). Tüketicilerin İnternet Bankaciliğini Kullanmama Nedenleri Üzerine Bir Araştirma (Vol. 6). Vol. 6. Doğuş Üniversitesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Resul USTA. Tüketicilerin İnternet Bankaciliğini Kullanmama Nedenleri Üzerine Bir Araştirma. no., Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2005.