Doğuş Üniversitesi Dergisi

Doğuş Üniversitesi Dergisi

Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklâmcılığa Karşı Tutumları

Yazarlar: Resul USTA

Cilt 10 , Sayı 2 , 2009 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Mobil Reklâmcılık,Tüketici Tutumları

Özet: Cep telefonları gibi mobil araçların hızla yaygınlaşması, pazarlama için yeni bir iletişim kanalı ortaya çıkarmıştır. Günümüzde cep telefonları ile çoğunlukla kısa mesaj (KM) reklâmcılığı yapılmaktadır. Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin KM reklâmcılığına karşı tutumlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, genç tüketicilerin KM reklâmcılığına karşı tutumlarını belirlemeye yönelik faktörler; eğlendirme, bilgilendirme, sinirlendirme, güvenilirlik, genel tutum, izinli reklâmcılık ve ödüllü reklâmcılık olarak belirlenmiştir. Öğrenciler KM reklâmlarını eğlendirici, bilgilendirici ve güvenilir bulmamaktadırlar. Aynı zamanda da sinir bozucu olduklarını düşünmektedirler. Öğrencilerin KM reklâmlarına karşı genel tutumları olumsuzdur. Ancak izinli veya ödüllü reklâmlara karşı tutumları olumludur. Bu nedenle, potansiyel tüketicilere izinsiz veya ödülsüz KM reklâmı göndermek iyi bir pazarlama stratejisi olmayabilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2009, title={Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklâmcılığa Karşı Tutumları}, volume={10}, publisher={Doğuş Üniversitesi Dergisi}, author={Resul USTA}, year={2009} }
APA
KOPYALA
Resul USTA. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklâmcılığa Karşı Tutumları (Vol. 10). Vol. 10. Doğuş Üniversitesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Resul USTA. Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklâmcılığa Karşı Tutumları. no., Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2009.