Doğuş Üniversitesi Dergisi

Doğuş Üniversitesi Dergisi

Performans Değerlendirme Yöntemi Olarak 360 Derece Geribildirim Sürecinin Orta Kademe Yöneticilerin İş Başarısına Olan Etkisi: 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama

Yazarlar: Derya KARA

Cilt 11 , Sayı 1 , 2010 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Performans Değerlendirme,360 Derece Performans Değerlendirme Süreci,İş Başarısı

Özet: Araştırmada performans değerlendirme yöntemi olarak 360 derece geribildirim sürecinin orta kademe yöneticilerin iş başarısına olan etkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın uygulama alanını Türkiye’de 5 büyük ilde (Antalya, İstanbul, Muğla, Ankara, İzmir) faaliyet gösteren toplam 182 adet turizm işletme belgeli 5 yıldızlı otel işletmeleri oluşturmuştur. Araştırmada, performans değerlendirme yöntemlerinin iş başarısına etkisi kapsamında, 360 derece geribildirim sürecinin geleneksel performans değerlendirme yöntemlerine göre etkinliğinin ne ölçüde farklılaştığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda 7 boyutun (Liderlik, Görevi Yönetme, Değişime Uyabilmek, İletişim, İnsan İlişkileri, Sonuç Üretme, Personeli Yetiştirme ve Geliştirme); 360 derece geribildirim yöntemini uygulayan orta kademe yöneticilerin iş başarısında daha etkili olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2010, title={Performans Değerlendirme Yöntemi Olarak 360 Derece Geribildirim Sürecinin Orta Kademe Yöneticilerin İş Başarısına Olan Etkisi:  5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama}, volume={11}, publisher={Doğuş Üniversitesi Dergisi}, author={Derya KARA}, year={2010} }
APA
KOPYALA
Derya KARA. (2010). Performans Değerlendirme Yöntemi Olarak 360 Derece Geribildirim Sürecinin Orta Kademe Yöneticilerin İş Başarısına Olan Etkisi:  5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama (Vol. 11). Vol. 11. Doğuş Üniversitesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Derya KARA. Performans Değerlendirme Yöntemi Olarak 360 Derece Geribildirim Sürecinin Orta Kademe Yöneticilerin İş Başarısına Olan Etkisi:  5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. no., Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2010.