Doğuş Üniversitesi Dergisi

Doğuş Üniversitesi Dergisi

Analitik Ağ Süreci Yaklaşımı ile Türkiye’de Beyaz Eşya Sektörünün Pazar Payı Tahmini

Yazarlar: Nesrin ALPTEKİN

Cilt 11 , Sayı 1 , 2010 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Analitik Ağ Süreci ,Pazar Payı ,Beyaz Eşya Sektörü

Özet: Bu çalışmada, analitik ağ süreci kullanılarak Türkiye’deki beyaz eşya sektöründe yer alan üç büyük firmanın pazar payları tahmin edilmeye çalışılmıştır. Bu firmalar beyaz eşya sektöründe son derece rekabetçi firmalardır. Yeni müşteriler çekmek ve piyasada kendi başlarına tutunmak için, makul fiyatlar belirleyerek, kaliteli ürünler üreterek ve servis ağlarını genişleterek rekabet etmek zorundadırlar. Analitik ağ sürecine uygun olarak ilk önce, pazar payı tahmin problemi yapılandırılmış ve modellenmiştir. Bir sonraki adımda, pazar payını etkileyen faktörlerin önemi belirlenmiş ve Türkiye’deki beyaz eşya firmalarının pazar payları analitik ağ süreci kullanılarak tahmin edilmiştir. Karar modelinin geçerliliği için, tahmin edilen pazar payı değerleri gerçekleşen değerlerle karşılaştırılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2010, title={Analitik Ağ Süreci Yaklaşımı ile Türkiye’de Beyaz Eşya Sektörünün Pazar Payı Tahmini}, volume={11}, publisher={Doğuş Üniversitesi Dergisi}, author={Nesrin ALPTEKİN}, year={2010} }
APA
KOPYALA
Nesrin ALPTEKİN. (2010). Analitik Ağ Süreci Yaklaşımı ile Türkiye’de Beyaz Eşya Sektörünün Pazar Payı Tahmini (Vol. 11). Vol. 11. Doğuş Üniversitesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nesrin ALPTEKİN. Analitik Ağ Süreci Yaklaşımı Ile Türkiye’de Beyaz Eşya Sektörünün Pazar Payı Tahmini. no., Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2010.