Doğuş Üniversitesi Dergisi

Doğuş Üniversitesi Dergisi

İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (TPB) ile Ampirik Bir Test

Yazarlar: Aykut Hamit TURAN

Cilt 12 , Sayı 1 , 2011 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Planlı Davranış Teorisi,İnternet Alışverişi,Bilgi ve İletişim Teknolojileri,Anket,Yapısal Eşitlik Modeli

Özet: Son yıllardaki bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler, İnternet’in yoğun olarak günlük hayatımıza girmesine yol açmış ve tüketicilerin alışveriş anlayışlarını önemli ölçüde değişmiştir. Bireyler İnternet üzerinden alışveriş yapma davranışlarında çok önemli farklılıklar göstermektedir. Tüketicilerin İnternet üzerinden alışveriş yapma veya yapmama tercihlerinin altında yatan psikolojik ve bilişsel nedenler hakkında daha fazla ve detaylı bilgi sahibi olmak, firmaların bu konuda uyguladıkları stratejilerini daha etkin ve doğru belirlemesine önemli katkılar yapacaktır. Bu çalışmada, sosyo - psikoloji literatüründe yaygın olarak kullanılan Planlı Davranış Teorisi (TPB), Yapısal Eşitlik Modeli (SEM) kullanılarak tüketici davranışını tahmin etmek için test edilmiştir. Ampirik sonuçlar kuvvetli bir şekilde teorik modeli desteklemiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2011, title={İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (TPB) ile Ampirik Bir Test}, volume={12}, publisher={Doğuş Üniversitesi Dergisi}, author={Aykut Hamit TURAN}, year={2011} }
APA
KOPYALA
Aykut Hamit TURAN. (2011). İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (TPB) ile Ampirik Bir Test (Vol. 12). Vol. 12. Doğuş Üniversitesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Aykut Hamit TURAN. İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (TPB) Ile Ampirik Bir Test. no., Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2011.