Doğuş Üniversitesi Dergisi

Doğuş Üniversitesi Dergisi

Türkiye’deki İşletme Programlarında Uluslararası Pazarlama Dersi: Sorunlar ve Öneriler

Yazarlar: Mehmet İsmail YAĞCI, Ceren ÖZKAN

Cilt 15 , Sayı 1 , 2014 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Yükseköğretim,İşletme Eğitimi,Uluslararası Pazarlama Dersi,Türkiye,Keşifsel Çalışma

Özet: Değişen dünya koşullarında, işletme bölümlerinin öğrencilerini rekabetçi küresel pazarlarda etkili olabilecek şekilde eğitmesi gerekmektedir. Bu nedenle uluslararası pazarlama dersi, işletme müfredatı içinde önemli bir role sahip olmaktadır. Öğrencilere uluslararası anlayışın kazandırıldığı bu dersin Türkiye’deki durumuna dair çok şey bilinmemektedir. Bu çalışmada, Türkiye’deki uluslararası pazarlama dersinin müfredat içerisindeki yeri ve önemi, öğretim üyelerinin tespit ettikleri sorunlar ve çözüm önerileri incelenmektedir. Bu çalışma, Türkçe alanyazında bu konuda yapılmış bir çalışma olmaması nedeniyle keşifsel bir araştırma niteliği taşımaktadır. Uluslararası pazarlama dersi veren 50 akademisyenin katılımıyla gerçekleştirilen çalışmada dersin seçmeli ya da zorunlu olma durumu, ders konularının önem düzeyi, en sık kullanılan öğretim yöntemleri ve ders materyalleri, bölümün derse yaklaşımı ve öğrencilerin dersten elde ettikleri kazanımlar betimlenmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2014, title={Türkiye’deki İşletme Programlarında Uluslararası Pazarlama Dersi: Sorunlar ve Öneriler}, volume={15}, publisher={Doğuş Üniversitesi Dergisi}, author={Mehmet İsmail YAĞCI, Ceren ÖZKAN}, year={2014} }
APA
KOPYALA
Mehmet İsmail YAĞCI, Ceren ÖZKAN. (2014). Türkiye’deki İşletme Programlarında Uluslararası Pazarlama Dersi: Sorunlar ve Öneriler (Vol. 15). Vol. 15. Doğuş Üniversitesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mehmet İsmail YAĞCI, Ceren ÖZKAN. Türkiye’deki İşletme Programlarında Uluslararası Pazarlama Dersi: Sorunlar ve Öneriler. no., Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2014.