Doğuş Üniversitesi Dergisi

Doğuş Üniversitesi Dergisi

Pazarlamada Paradigma Kayması ve Türetimcilik Bakış Açısının Sunumu

Yazarlar: Mehmet İsmail YAĞCI, Göknil Nur KOÇAK, Mehtap ÖZKAN BUZLU

Cilt 18 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Pazarlama 3.0,Paradigma,Türetimcilik,Strateji,Pazarlama Okulları

Özet: Bu çalışmada; pazarlamada üretimcilik, müştericilik ve nihayetinde türetimcilik olarak dönüşen paradigma kayması tartışılmaktadır. Paradigma kayması iddiasına dayanak olarak, Pazarlama 1.0, Pazarlama 2.0 ve Pazarlama 3.0 birbirleriyle karşılaştırılmaktadır. Her bir pazarlama evresinin içyüzünü ortaya koymak için 14 karşılaştırma ölçütü dikkate alınmıştır. Nihayetinde “türetimcilik” olarak adlandırılan bakış açısının çerçevesi ortaya konmuştur. Pazarlama 3.0 evresinin tüketici davranışı araştırmacılarının, çalışmalarında bu yeni bakış açısını dikkate almaları önerilmektedir. Türetimcilik bakış açısının, pazarlama profesyonellerinin stratejik pazarlama iletişimi performanslarına ve ürün tasarımlarına katkı sağlaması beklenmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Pazarlamada Paradigma Kayması ve Türetimcilik Bakış Açısının Sunumu}, volume={18}, publisher={Doğuş Üniversitesi Dergisi}, author={Mehmet İsmail YAĞCI, Göknil Nur KOÇAK, Mehtap ÖZKAN BUZLU}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Mehmet İsmail YAĞCI, Göknil Nur KOÇAK, Mehtap ÖZKAN BUZLU. (2017). Pazarlamada Paradigma Kayması ve Türetimcilik Bakış Açısının Sunumu (Vol. 18). Vol. 18. Doğuş Üniversitesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mehmet İsmail YAĞCI, Göknil Nur KOÇAK, Mehtap ÖZKAN BUZLU. Pazarlamada Paradigma Kayması ve Türetimcilik Bakış Açısının Sunumu. no., Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2017.