Doğuş Üniversitesi Dergisi

Doğuş Üniversitesi Dergisi

İhracat Yetenekleri ve Rekabet Avantajı İlişkisi: Türk İhracatçı Firmaları Üzerine Uygulamalı Bir Araştırma

Yazarlar: HALİT KESKİN, OZAN KALAYCIOĞLU, HÜSEYİN İNCE

Cilt 18 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Kaynak Tabanlı Görüş,İhracat Yetenekleri,Rekabet Avantajı

Özet: İhracat literatürde firmaların uluslararası pazarlara girmelerini sağlayan en basit stratejik seçenek olarak değerlendirilmiştir. Yabancı pazarların firmalar için taşıdığı en büyük risk ise belirsizliktir. İhracatçı firmalar, bu belirsizliği azaltmak ve yabancı pazarlarda rakipleri karşısında avantaj elde etmek için klâsik pazarlama yeteneklerine ilave farklı bir takım yeteneklere daha ihtiyaç duyarlar. Bu çerçevede, bu çalışmada ihracatçı firmalara yabancı pazarlarda rakipleri karşısında avantaj sağlayan yeteneklerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Türkiye’de yerleşik 281 imalâtçı-ihracatçı firmanın 300 ihracat girişimi üzerinde gerçekleştirilen araştırma neticesinde, enformasyonel yeteneklerin maliyet ve ürün avantajıyla, ilişki kurma ve pazarlama yeteneklerinin ise maliyet, ürün ve hizmet avantajıylapozitif yönde ilişkili olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={İhracat Yetenekleri ve Rekabet Avantajı İlişkisi: Türk İhracatçı Firmaları Üzerine Uygulamalı Bir Araştırma}, volume={18}, publisher={Doğuş Üniversitesi Dergisi}, author={HALİT KESKİN, OZAN KALAYCIOĞLU, HÜSEYİN İNCE}, year={2017} }
APA
KOPYALA
HALİT KESKİN, OZAN KALAYCIOĞLU, HÜSEYİN İNCE. (2017). İhracat Yetenekleri ve Rekabet Avantajı İlişkisi: Türk İhracatçı Firmaları Üzerine Uygulamalı Bir Araştırma (Vol. 18). Vol. 18. Doğuş Üniversitesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
HALİT KESKİN, OZAN KALAYCIOĞLU, HÜSEYİN İNCE. İhracat Yetenekleri ve Rekabet Avantajı İlişkisi: Türk İhracatçı Firmaları Üzerine Uygulamalı Bir Araştırma. no., Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2017.