Doğuş Üniversitesi Dergisi
Yazarlar: Halit Keskin, Süleyman Yigital
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Hata Yönetimi,Hata Yönetimi Kültürü,Hizmet Yenilikçiliği
Özet: Günümüzde şirketler sürdürülebilir rekabet üstünlüğü sağlamak için daha yenilikçi olma çabasındadır. Hatalar ise örgütler için öğrenme ve yenilik yapma gibi önemli sonuçlar doğurabilmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, kurumlardaki hata yönetimi ve hizmet yenilikçiliği ilişkisi ile ilgili olarak kavramsal bir çözümleme yapmaktır. Çalışmanın ilk bölümünde hata yönetimi ve hizmet yenilikçiliği kavramlarının detaylı olarak tanımlamalarına yer verilmiş olup, ilerleyen bölümlerinde ise söz konusu kavramların arasında bulunan ilişkinin teorik olarak incelemesi yapılmaktadır. Sonuç olarak çalışma hata yönetimi kültürünün hizmet yenilikçiliğine olan etkisi ile ilgili olarak teorik bir çerçeve oluşturmaktadır. Çalışmada ekonomik gelişmede önemli bir rol oynayan finans sektöründeki yenilikçilik faaliyetlerine de değinilmektedir.