Doğuş Üniversitesi Dergisi

Doğuş Üniversitesi Dergisi

Türkiye’deki Vakıf Yükseköğretim Kurumlarında Algılanan Hizmet Kalitesinin Öğrenci Memnuniyetine Etkisi

Yazarlar: Gökten ÖNGEL, Murat SÜSLÜ

Cilt 21 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Öğrenci memnuniyeti,Hizmet kalitesi,Eğitim kalitesi,Vakıf Yükseköğretim Kurumları

Özet: Araştırmanın amacı, vakıf yükseköğretim kurumlarında algılanan hizmet kalitesinin öğrenci memnuniyeti üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Araştırmada bir vakıf yükseköğretim kurumundan 231 öğrenci ile anket çalışması yapılmıştır. Toplanan verilere SPSS 22 paket programı aracılığı ile faktör analizi, güvenilirlik analizi, tanımlayıcı istatistikler, korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma kapsamında yapılan analizler sonucunda vakıf yükseköğretim kurumlarının sağladığı hizmetlerin öğrencilerin memnuniyetlerini yüksek düzeyde açıklama gücüne sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.  Eğitim kurumlarında yönetimin kalitesi, eğitim kalitesi, destek hizmetlerinin kalitesi ve dönüştürme kalitesi, öğrencilerin memnuniyetini önemli düzeyde etkilemektedir. Ancak sosyalleşme alanları, kampüslerin fiziksel kalitesi, akademisyenlerin tutum/davranışları ve eğitim müfredatının öğrenci memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmamaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Türkiye’deki Vakıf Yükseköğretim Kurumlarında Algılanan Hizmet Kalitesinin Öğrenci Memnuniyetine Etkisi}, volume={21}, publisher={Doğuş Üniversitesi Dergisi}, author={Gökten ÖNGEL, Murat SÜSLÜ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Gökten ÖNGEL, Murat SÜSLÜ. (2020). Türkiye’deki Vakıf Yükseköğretim Kurumlarında Algılanan Hizmet Kalitesinin Öğrenci Memnuniyetine Etkisi (Vol. 21). Vol. 21. Doğuş Üniversitesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Gökten ÖNGEL, Murat SÜSLÜ. Türkiye’deki Vakıf Yükseköğretim Kurumlarında Algılanan Hizmet Kalitesinin Öğrenci Memnuniyetine Etkisi. no., Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2020.