Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi

Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi

Lifelong learning and its reflections on turkish elementary education curricula

Yazarlar: Melek Demirel

Cilt 1 , Sayı 1 , 2011 , Sayfalar 87-105

Konular:-

Anahtar Kelimeler: Lifelong learning,Lifelong learning skills,Elementary education curricula

Özet: Abstract Lifelong learning, in its broad sense, emphasises the spread of learning opportunities through the whole of life. Thus, lifelong learning is a continuing process improving an individual’s potential and competence. The aim of this study, where document analysis is employed –a method of qualitativee research- is to state the theoretical and conceptual framework of lifelong learning and analyze the first stage of elementary education in Turkey from the aspect of lifelong learning skills. Content analysis is used to determine the emphasis placed on particular skills by particular courses in the elementary education curricula. In the study, the skills, objectives and activities of Life Sciences, Social Sciences, Science and Technology, Mathematics, Turkish and English curriculum have been accepted as analysis units. In the light of the collected data, it can be concluded that the current elementary school curricula is more sensitive to and better equipped as compared to previous curricula with respect to lifelong learning skills. Nevertheless, lifelong learning related skills and properties are not adequately reflected on curricular activities and objectives.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2011, title={Lifelong learning and its reflections on turkish elementary education curricula}, volume={1}, number={87–105}, publisher={Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi}, author={Melek Demirel}, year={2011} }
APA
KOPYALA
Melek Demirel. (2011). Lifelong learning and its reflections on turkish elementary education curricula (Vol. 1). Vol. 1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Melek Demirel. Lifelong Learning and Its Reflections on Turkish Elementary Education Curricula. no. 87–105, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2011.