Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi

Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi

Teachers’ lifelong learning competencies

Yazarlar: Kıymet Selvi

Cilt 1 , Sayı 1 , 2011 , Sayfalar 61-69

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Abstract The professional competencies of English Language Teachers were determined a research in 2007, and the research results showed that ELT Teachers’ competencies consisted of four main subgroups, namely Curriculum Competencies, Lifelong Learning Competencies, Social-Cultural Competencies and Emotional Competencies. As a result of the research, Lifelong Learning Competencies emerged as the most important competencies for ELT Teachers. Teachers’ lifelong learning competencies support sustainable development of students. Thus, teachers must also have lifelong learning competencies to acquire their roles and responsibilities. Depending on this result, teachers’ lifelong learning competencies are discussed in this paper in relation to sustainable development of teachers, students and society.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2011, title={Teachers’ lifelong learning competencies}, volume={1}, number={61–69}, publisher={Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi}, author={Kıymet Selvi}, year={2011} }
APA
KOPYALA
Kıymet Selvi. (2011). Teachers’ lifelong learning competencies (Vol. 1). Vol. 1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Kıymet Selvi. Teachers’ Lifelong Learning Competencies. no. 61–69, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2011.