Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi

Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi

Competing agendas and reform in teacher education

Yazarlar: Ali Yıldırım

Cilt 1 , Sayı 1 , 2011 , Sayfalar 1-17

Konular:-

Anahtar Kelimeler: Teacher education,Restructuring,Educational program

Özet: Abstract Teacher education in Turkey has gone through many changes in the last 30 years as it has been the case in many developed countries. Most of the time, the rationale for these changes has been characterized as increasing the quality of teachers trained in preservice teacher education programs. However, the actions taken for this purpose often have been overturned by new decisions that have been contradictory with each other. This shows that reform efforts in teacher education have not had a consistent conceptual framework. This article discusses the competing agendas that give shape to different viewpoints and reform efforts in teacher education within the framework of teacher education paradigms. Among the competing agendas, subject area vs. pedagogy, theory vs. practice, unification vs. diversity, and testing vs. professionalization are given emphasis, and the influence of these agendas on teacher education reforms is analyzed from a critical point of view.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2011, title={Competing agendas and reform in teacher education}, volume={1}, number={1–17}, publisher={Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi}, author={Ali Yıldırım}, year={2011} }
APA
KOPYALA
Ali Yıldırım. (2011). Competing agendas and reform in teacher education (Vol. 1). Vol. 1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ali Yıldırım. Competing Agendas and Reform in Teacher Education. no. 1–17, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2011.