Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi

Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi

A Metasynthesis of Research on Foreign Language Teacher Identity in Turkey: Implications for Teacher Education

Yazarlar: Gülden Taner, M. Cendel Karaman

Cilt 3 , Sayı 6 , 2013 , Sayfalar 63-76

Konular:-

Anahtar Kelimeler: Teacher identity,Metasynthesis,Foreign language teacher education,Teacher education research

Özet: Abstract This study explores main areas of research and identifies patterns that help interpret current tendencies in the literature on aspects related to language teacher education. For this purpose, we report the outcomes of a metasynthesis of 44 studies related to teacher identity. Conceptually, the analysis is guided by how teacher identity is framed.  The structured searches in relevant databases led to conducting a particular type of systematic review known as template analysis. As a result, based on the interpretation of the data that was gathered, we identified emphasis areas in research and presented implications for teacher education. The major findings are: a) most frequently researched topic is beliefs about teaching, and b) pre- service teachers are the main group of participants focused on in research on teacher identity in Turkey. Based on the synthesis of reported findings, we underscore the need for language teacher education research focusing on issues such as collaboration, professionalism, motivation, reflection, and culture.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={A Metasynthesis of Research on Foreign Language Teacher Identity in Turkey: Implications for Teacher Education}, volume={3}, number={63–76}, publisher={Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi}, author={Gülden Taner, M. Cendel Karaman}, year={2013} }
APA
KOPYALA
Gülden Taner, M. Cendel Karaman. (2013). A Metasynthesis of Research on Foreign Language Teacher Identity in Turkey: Implications for Teacher Education (Vol. 3). Vol. 3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Gülden Taner, M. Cendel Karaman. A Metasynthesis of Research on Foreign Language Teacher Identity in Turkey: Implications for Teacher Education. no. 63–76, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2013.