Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi

Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi

The Relationship Between Critical Reading and Visual Reading

Yazarlar: Meral Güven, Bilge Çam Aktaş

Cilt 3 , Sayı 6 , 2013 , Sayfalar 31-45

Konular:-

Anahtar Kelimeler: Critical reading,Visual reading,Demographic variables

Özet: Abstract The purpose of this study is to investigate the relationship between critical reading and visual reading and their relationship with students' various demographic characteristics. The sample consisted of 627 students who were in 5th grade of primary education in randomly selected schools in Eskişehir, in the autumn term of 2010 - 2011 academic year. The data were collected by "Individual Information Form", "Critical Reading Scale" and "Visual Reading Test". The analyses revealed that critical reading and visual reading skills of students' high, both of the skills vary according to demographic characteristics of students' and there is a moderate significant relationship between both of skills.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={The Relationship Between Critical Reading and Visual Reading}, volume={3}, number={31–45}, publisher={Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi}, author={Meral Güven, Bilge Çam Aktaş}, year={2013} }
APA
KOPYALA
Meral Güven, Bilge Çam Aktaş. (2013). The Relationship Between Critical Reading and Visual Reading (Vol. 3). Vol. 3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Meral Güven, Bilge Çam Aktaş. The Relationship Between Critical Reading and Visual Reading. no. 31–45, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2013.